28. března 2022 15:26

Růžový slon: Poptávka po erotických hračkách se v době pandemie znásobila

E-shop Růžový slon má za sebou skvělé období. Ani pandemie nezabrzdila jeho růst. Právě naopak. Podle jeho majitele a zakladatele Adama Durčáka se ve firmě chopili příležitosti ve správný čas a s podporou masivní marketingové kampaně dokázali zdvojnásobit počty objednávek: „Nezalekli jsme se, naopak jsme aktivity v marketingu ještě zintenzivnili.“

Adam Durčák začínal s internetovou kavárnou a prodejem volně šiřitelných her a softwaru. Nejúspěšnější byla kategorie erotických her, které se prodávaly také v tištěných magazínech, online a na erotických veletrzích. Kontakt s několika dodavateli postupně vedl k rozhodnutí ukončit předchozí podnikání a naplno se věnovat prodejně a o několik let později i e-shopu s erotickými pomůckami. „Od začátku jsem věděl, že chci unikátní, snadno představitelný název, který se dá ztvárnit. Doména ruzovyslon.cz byla volná, takže nebylo, co řešit,“ vysvětluje Durčák.

Playboy: Od té doby se značka v oblasti e-commerce etablovala a začala intenzivně růst. V jaké situaci vás zastihla pandemie? Adam Durčák: Přibližně rok před vypuknutím pandemie jsme spouštěli nový e-shop napojený na nově implementovaný systém ABRA Gen. Naším cílem bylo postavit pevné systémové základy pro rychlejší a dlouhodobý růst. Pak do toho nastoupila pandemie a růst se nám najednou skokově zvýšil. Naštěstí jsme právě díky novým IT technologiím jsme to zvládli bez větších problémů.

Playboy: Zaznamenali jste změnu ve skladbě zákazníků, kteří navštěvují váš e-shop? Adam Durčák: Přišlo k nám hodně zákazníků, kteří nakoupili erotické pomůcky vůbec poprvé nebo před tím nakupovali pouze v kamenných sexshopech a poprvé nakoupili tento druh zboží na e-shopu. Dokázali jsme oslovit také starší skupinu zákazníků tím, že jsme o tématu více komunikovali v médiích i vlastních vzdělávacích kanálech.

Playboy: Jak se pandemie dotkla vaší firmy? Jak vnímáte změnu? Adam Durčák: Na začátku to pro nás byl samozřejmě šok, nikdo nevěděl, co bude. První týdny se to odrazilo i v propadu objednávek. V té době jsme ale připravovali marketingovou kampaň v on-line kanálech i off-line kanálech včetně televize a novou situaci jsme využili jako příležitost.

Playboy: Na co jste se v kampani soustředili? Adam Durčák: Vsadili jsme na to, že lidé jsou doma a erotické hračky v takové době dávají smysl. Poptávka po nich přirozeně stoupala. Proto jsme ještě zvýšili komunikaci v médiích, využili jsme sociální sítě a celý online prostor i televizi. Aktivně jsme ukazovali různé tipy a nápady a snažili se lidi provázet novou situací a vůbec celým světem erotických pomůcek.

Playboy: Co bylo dalšími faktory rychlého růstu? Adam Durčák: Obecně vyšší poptávka po erotickém zboží. Z hlediska naší firmy nám pomohl moderní e-shop postavený na řešení Shopsys s přímým napojením přes API na informační systém ABRA Gen, který je pro nás klíčovým nástrojem pro řešení interních procesů, účetnictví, skladového hospodářství, příjmu zboží, vychystávání objednávek atd. Vše máme v jednom systému, lépe se nám pracuje s daty, komunikujeme s jedním dodavatelem. Dokážeme vše lépe sledovat a vyhodnocovat.