návrat zpět
Co hledáte?
Smazat

reklama

reklama

Autor: prodimedia.cz
Sport

Skončil motocyklový Greatest of All Time

Vydáno: 26.11.2021
Přestože je fotbal v Itálii bezkonkurenčně nejpopulárnějším sportem a před necelým rokem zesnulý útočník Paolo Rossi vystřílel šesti brankami ve Španělsku v roce 1982 Itálii titul světových šampionů, existuje ještě slavnější Rossi. Jmenuje se Valentino a 14. listopadu závodem ve Valencii ukončil svou mimořádnou závodní kariéru. Playboy nabízí několik důvodů, proč vejde Doctor No. 46 do historie nejen světového motoristického sportu.

Number One

Při vší úctě k ostatním velkým šampionům, jako John Surtees, Mike Hailwood, Giacomo Agostini, Barry Sheene, Kenny Roberts, je Valentino Rossi se 115 vítězstvími, 235 umístěními na stupních vítězů a 9 tituly mistra světa prostě nejlepší ze všech jezdců, kteří kdy závodili na motorkách. Pravda, osminásobný mistr světa Giacomo Agostini má v kategorii MotoGP o jeden titul víc, v Rossiho prospěch však hovoří schopnost vyhrávat kdekoli, kdykoli a na čemkoli. Kromě toho je Valentino jediným závodníkem, který absolvoval 400 Grand Prix, a to pokaždé s číslem 46. Mimochodem, součet dne, měsíce a roku posledního závodu ve Valencii dává číslo 46. Jedná se však o souhru okolností.

Valentino Rossi je se 115 vítězstvími, 235 umístěními na stupních vítězů a 9 tituly mistra světa prostě nejlepší ze všech jezdců, kteří kdy závodili na motorkách.
Autor: profimedia.cz Valentino Rossi je se 115 vítězstvími, 235 umístěními na stupních vítězů a 9 tituly mistra světa prostě nejlepší ze všech jezdců, kteří kdy závodili na motorkách.

Král všestrannosti   

Valentino Rossi je jediný jezdec, který vyhrál mistrovství světa ve čtyřech třídách – 125 ccm, 250 ccm, 500 ccm a Moto GP. Pouze on a Giacomo Agostini získali titul na dvoutaktních i čtyřtaktních motocyklech. V sezonách 2003 až 2004 se stal Doctor druhým jezdcem historie, který ovládl dva po sobě jdoucí šampionáty nejprestižnější třídy Moto GP na strojích dvou různých značek – nejdřív vyhrál na hondě, obhajobu slavil na yamaze. Před ním to dokázal pouze Eddie Lawson (USA) v sezonách 1988 až 1989, v kombinaci Yamaha/Honda.

Prostě talent

V roce 2006 dostal Valentino možnost testovat monopost F1 Scuderia Ferrari. Ke všeobecnému překvapení zajel devátý nejrychlejší čas. Michael Schumacher tehdy komentoval jeho výkon ve smyslu, že je těžké dělat po třech testováních závěry, ale testy vypadají dobře. Sedminásobný mistr světa dodal, že Valentino od něj žádné rady nepotřebuje, protože má talent a je snazší přejít ze dvou kol na čtyři. Rossi hovořil o skvělé příležitosti a spokojenosti. Poté, co úřadující šampion Fernando Alonso prohlásil, že srovnatelných výsledků jako Rossi v monopostu F1 by dosáhl při možnosti trénovat na motorce, dostalo se mu ze strany Valentina Rossiho hozené rukavice v podobě trojboje – F1, rally a MotoGP, přičemž o vítězi rozhodne součet časů. Výzva zůstala nevyslyšena.

Když dostal Valentino v roce 2006 možnost testovat monopost F1 Scuderia Ferrari, zajel ke všeobecnému překvapení devátý nejrychlejší čas.
Autor: profimedia.cz Když dostal Valentino v roce 2006 možnost testovat monopost F1 Scuderia Ferrari, zajel ke všeobecnému překvapení devátý nejrychlejší čas.

Forza Inter

Valentino Rossi je velký fotbalový fanoušek. Jeho oblíbeným klubem je trojnásobný vítěz Champions League a aktuálně úřadující mistr Itálie Inter Milán. Před začátkem loňské sezony se ukázal jako znalec fotbalového prostředí, když v rozhovoru pro list La Republica pravil, že Inter nepochybně získá titul, neboť nový trenér Antonio Conte představuje, i přes svou minulost v nenáviděném Juventusu, absolutní světovou extratřídu. Stalo se!

Šlápnutí vedle

I v případě devítinásobného mistra světa platilo, že nikdo není dokonalý a i velmistr tesař se může někdy utnout. V tomto případě se utnutí rovnalo přestupu od značky Yamaha k Ducati, za kterým stály především spory mezi Doctorem a mladým úřadujícím šampionem Jorgem Lorenzem. Přesto tifosi ze spojení italského jezdce a ikonické domácí značky šíleli, technika byla, hodně diplomaticky řečeno, nic moc… Stejně jako pouhá tři umístění na stupních vítězů během dvou sezon a série 46 závodů bez vítězství, kterou Valentino ukončil v sezoně 2013 na nizozemském okruhu v Assenu.

Mimochodem, první nabídka ze strany Ducati přišla v sezoně 2003, Rossi ale odmítl a vzkázal, že se kultovní značka rodné země musí hodně snažit, než dá dohromady konkurenceschopnou motorku. Jediným mistrem světa na ducati se tak stal v roce 2007 Australan Casey Stoner.

I v případě devítinásobného mistra světa platilo, že nikdo není dokonalý. Angažmá u značky Ducati se příliš nevydařilo.
Autor: profimedia.cz I v případě devítinásobného mistra světa platilo, že nikdo není dokonalý. Angažmá u značky Ducati se příliš nevydařilo.

S berňákem nejsou žerty

Valentino Rossi si dal za své umění vždy a rád hodně dobře zaplatit, s ročním platem 34 milionů dolarů patřil mezi nejbohatší sportovce. V roce 2009, kdy vybojoval poslední titul mistra světa, figuroval na šestém místě žebříčku Forbes. Je proto snadno pochopitelné, že jeho příjmy upoutaly nežádoucí pozornost finančního úřadu a přes superhvězdný status došlo dokonce na vyšetřování. Vše urovnala pokuta v hodnotě 35 milionů eur.

V hledáčku paní Karly

V roce 2017 se Valentino Rossi stal objektem zájmu české ministryně pro místní rozvoj a pozdější ministryně obrany Karly Šlechtové. Potetovaná vyznavačka heavy metalu a nadšená motorkářka se rozhodla před startem domácí Grand Prix Brna pořídit si před startem selfie právě s Doctorem. Se zlou se však potázala, neboť závodník se potřeboval koncentrovat. Ministryně později pravila, že chtěla šampionovi pouze popřát hodně štěstí.    
Související témata: Valentino Rossi , motosport , motocyky , motocykl , motorka , závodník , závody , grand prix