Na titulní straně říjnového vydání září Sandra, vámi zvolená vítězka castingu Hledáme Playmate 2024. O své cestě za úspěchem vypráví exkluzivně pro Playboy Daniel Vávra, autor herních klasik a bestsellerů. Playboy také zjistil, co inspiruje olympijského kanoistu Martina Fuksu, čím se stal tak kontroverzní Elon Musk i proč máme strach z umělé inteligence. A to není zdaleka vše. Najdete tu luxusní automobily, tipy na zdravý životní styl, něco k zamyšlení a samozřejmě krásné ženy...
Před dvěma lety pražský magistrát prostřednictvím tehdejšího radního, dnešního poslance za ČSSD Petra Dolínka, přišel s iniciativou: Nekupujte SUV. Daňový poplatník se tak za své peníze například dozvěděl, že pokud nechá SUV doma, nepřijde o holku. Zdá se však, že síla podobných argumentů vůbec nezabrala.
Naopak, za posledních deset let narostla poptávka po vozech této kategorie o víc než 70 procent. Vedle tradičních značek vstoupily na trh brandy jako Rolls-Royce, Bentley, Lamborghini, první SUV chystá dokonce i Ferrari. V loňském roce pak prodej SUV a crossoverů překonal šedesátiprocentní podíl celkových prodejů prémiových značek. Mezi nejpovedenější a letos nejžádanější pak patří následující sedmička vozů.
1. Mercedes-Benz GLE
Podle většiny specialistů vůbec nejlepší SUV letošního roku. Vůz nabízí tradiční kvalitu, takřka dokonalé zpracování, neotřelý design. K tomu informační systém Mercedes-Benz User Experience, jehož základem jsou dva Full HD displeje, přičemž pravý je dotykový. Rodina ocení možnost třetí řady sedadel, přes svou robustnost nemá vůz problémy v městském provozu. K tomu přijatelná cena od 1,3 do 1,8 milionu korun.
Mercedes-Benz GLE
Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLE
Zdroj:
Mercedes-Benz
2. BMW X5
První SUV z kategorie mimořádně povedených se objevilo na trhu před takřka dvaceti lety. Za tu dobu si právem vydobylo takřka ikonické postavení. Ostatně prodej víc než 2,2 milionu kusů představuje nezpochybnitelný argument. Čtvrtá generace vozu, který BMW řadí do kategorie Sport Activity Vehicly, se opět povedla. Titulek o terénním králi městských bulvárů je proto namístě. Cena v rozmezí od 1,8 do 2,4 milionu korun.
BMW X5
Zdroj: BMW
BMW X5
Zdroj:
BMW
3. Porsche Macan
Druhá generace kompaktního SUV nabízí sílu, dravost a rychlost, tedy atributy, které jsou po desetiletí spojeny se značkou založenou před takřka devadesáti lety rodákem z Vratislavic Ferdinandem Porschem. Samozřejmostí je vysoký jízdní komfort. Vzhledem k tomu, že po dobu pěti let, což se rovná existenci modelu Macan, se prodalo přes 400 tisíc kusů, je řečeno vše. Cena od 1 700 000 korun.
Porsche Macan
Zdroj: Se svolením společnosti Porsche AG
Porsche Macan
Zdroj:
Se svolením společnosti Porsche AG
4. Audi Q8
Vrcholné SUV používá stejnou platformu jako luxusní Lamborghini Urus, přináší však minimálně stejně muziky za mnohem přijatelnější cenu. Stačí několik desítek kilometrů a řidiči je jasné, že hodnocení, podle které se v novém Q8 prolínají veškerá pozitiva, které značka Audi představuje, je zcela výstižné. Kdo chce Audi bíti, si v tomto případě najde hůl jen stěží. Cena od 1,9 milionu korun.
Audi Q8
Zdroj: Audi
Audi Q8
Zdroj:
Audi
5. Volvo XC60
Tradice země tří korunek, přes kterou vlak nejede. Druhá generace to má z komerčního hlediska v konkurenci jedničky, která se stala na starém kontinentu nejprodávanějším vozem své kategorie, těžké. Na druhou stranu, pro řidiče preferujícího neokázalost, luxus, bezpečí a poměr cena versus výkon, se jedná o jasnou volbu. Cena začíná na 1,4 milionu korun.
Volvo XC60
Volvo XC60
6. Porsche Cayenne
Přestože se jedná o auto, které konzervativci z řad pravověrných stoupenců značky neberou vážně, hovoří čísla jednoznačně ve prospěch cayenne. První generace (2002–2010) oslovila na 300 tisíc kupujících, druhá pak půl milionu SUV od porschechtivých. V případě řady s pořadovým číslem tři (2017) se zájemci dočkali rovněž modelů Cayenne Hybrid, GTS a Turbo S E-Hybrid. Cena začíná na 1,9 milionu korun.
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid
Zdroj: Porsche
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid
Zdroj:
Porsche
7. Land Rover Range Rover Velar
Největší sportovec britského výrobce automobilů se dočkal uvedení na trh v roce 2017, letos přišly inovace v podobě dvou nových pohonných jednotek. Pokud hledal Land Rover něco mezi Range Rover Sport a kompaktem Evoque, podle recenzí se trefil. Skulina mezi SUV a silničními vozy byla vyplněna.