Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět
Co hledáte?
Smazat

reklama

reklama

Autor: profimedia.cz
Úspěch

YouTube: hodně dobrá koupě

Vydáno: 05.02.2020
V roce 2006 přišla manažerka Google Susan Diane Wojcicki za dvojicí majitelů Sergeyem Brinem a Larrym Pagem s nápadem na pořízení internetového serveru pro sdílení videí YouTube. Jeho zakladatelé, bývalí zaměstnanci PayPal Chad Hurley, Steve Chen a Jawed Karim, dostali posléze nabídku z kategorie těch, které se neodmítají.

YouTube pak v listopadu 2006 změnil za 1,65 miliardy dolarů majitele, tehdejší generální ředitel Googlu Eric Schmidt hovořil v souvislosti s akvizicí o „dalším kroku ve vývoji internetu“. Přesto vzbuzovala víc než miliardová transakce lehké rozpaky. Server, který zakladatelé spustili před rokem a půl z kanceláře umístěné nad jednou pizzerií v Kalifornii, totiž řešil ne dětské, ale kojenecké nemoci.

Povedená transakce

Posuňme se v čase do února 2020. Zakladatelé Googlu Brin a Page na začátku prosince loňského roku opustili zastřešující společnost Alphabet, zůstali však v čele správní rady. Eric Schmidt odstoupil z postu předsedy představenstva Alphabet na konci roku 2017. V současné době se věnuje své nadaci Schmidt Family Foundation, kterou založil spolu s manželkou Wendy s cílem přimět společnost šetřit energiemi. A určitě si užívá jmění, které Forbes odhaduje na 14,2 miliardy dolarů. Susan Wojcicki je od roku 2014 šéfovou YouTube. Všem společně je jasné, že koupě YouTube patří mezi transakce z kategorie mimořádně vydařených.

Susan Wojcicki od roku 2014 šéfuje YouTube.
Autor: World Economic Forum CC BY-SA 2.0 Susan Wojcicki od roku 2014 šéfuje YouTube.

Je dobře a bude líp!

V pondělí totiž společnost Alphabet zveřejnila tržby za loňský rok. Svět se dozvěděl, že příjmy z reklamy zveřejněné na YouTube překonaly hranici 15 miliard dolarů. Pravda, Alphabet sice přispěchal s vysvětlením, že zdaleka ne všechny miliardy skončí na firemních kontech, každopádně reklamní příjmy během jediného roku překonaly devětkrát počáteční investici. Podle businessinsider.com navíc tvoří reklamy na YouTube 9 procent celkových příjmů Alphabetu, které v loňském roce činily 162 miliard dolarů.

Kromě toho lze téměř s jistotou říci, že bude líp. YouTube totiž plní měsíčně tužby víc než dvou miliard uživatelů, kteří věnují sledování svých oblíbených videí celkem 250 milionů hodin denně.

TOP 10 nejsledovanějších videí na YouTube
(zdroj Wikipedia, počty zhlédnutí jsou vyjádřeny v miliardách)
Despacito | Luis Fonsi featuring Daddy Yankee | 6,62
Shape of You | Ed Sheeran | 4,61
Baby Shark Dance | Pingfong Kids’ Song Stories | 4,51
See You Again | Wiz Khalifa featuring Charlie Puth | 4,40
Masha and the Bear | Get MovieS | 4,22
Uptown Funk | Mark Ronson featuring Bruno Mars | 3,77
Gangnam Style | Psy | 3,51
Sorry | Justin Bieber | 3,24
Sugar | Maroon 5 | 3,12
Roar | Katy Perry | 3,00

Související témata: YouTube , Google , internet , byznys , ekonomika