20. ledna 2020 19:35

Vybudují Meghan a Harry v rámci Megxitu miliardovou značku?

Za vším v hrdém Albionu, snad s výjimkou Brexitu, hledej ženu, chtělo by se říci. Zemi vládne od června 1953 královna Alžběta II. Nejdéle sloužící panovnice se ovšem dostala na trůn díky rozvedené Američance Wallis Simpson, kvůli které abdikoval král Eduard VIII.

Na konci tisíciletí zářila nová hvězda, původním povoláním učitelka z mateřské školy Diana Frances Spencer, světu známá jako princezna Diana. Se svým manželem, následníkem trůnu princem Charlesem, se rozvedla v srpnu 1996, o rok později tragicky zahynula při autonehodě v Paříži. A dnes svět skloňuje jméno spíš druhořadé herečky Meghan Markle, která uhranula prince Harryho. Mladší syn princezny Diany nejdřív pojal rozvedenou Američanku za choť. Poté se dočkal syna Archieho, aby nakonec rodině a světu oznámil odluku od královské rodiny.

Meghan jako Kylie

Princ Harry a jeho choť se totiž usnesli, že začnou pracovat na tom, aby se postupně stali finančně nezávislými na grantu, do kterého pošlou britští daňoví poplatníci ročně 82 milionů liber. Nic proti šlechetnému úmyslu manželů, je však zajímavé, že tímto způsobem neuvažovali dřív, než si nechali právě z tohoto fondu zaplatit v květnu 2018 přes 30 milionů liber za svatbu. Na druhou stranu sláva Harryho s Meghan přinesla anglické ekonomice tři miliony turistů a miliardu liber.

Proto se nejen odborníci shodují na tom, že i když současná marketingová hodnota dvojice Harry + Meghan činí zhruba 30 milionů dolarů, do budoucna může pár vybudovat globální značku v hodnotě přesahující miliardu USD. 12. ledna potvrdil tuto vizi David Haigh, generální ředitel nezávislé poradenské společnosti Brand Finance specializované na hodnocení značek. Jako příklad uvedl společnosti Kylie Cosmetics a Kylie Skin, jejichž hodnota je odhadována na 1,2 miliardy dolarů. Správnost odhadu přitom potvrdil i kosmetický gigant Coty Inc., který zaplatil za jednapadesátiprocentní podíl ve společnostech Kylie 600 milionů dolarů. Lze proto předpokládat, že to, co dokázala na poli velkého byznysu do svých jedenadvaceti let Kylie Jenner, musí zvládnout s královskou rodinou v zádech přece jen o něco starší Harry s Meghan.

Budou paměti?

Zvlášť když má královský pár značné možnosti výdělku v oblasti psaného i mluveného slova, jak uvedla v rozhovoru pro Bussines Insider specialistka na dění kolem královské rodiny Kristen Meinzer. Zkušená publicistka přitom srovnala aktuální popularitu Harryho a Meghan s postavením, kterému se těšili v době konce druhého prezidentského mandátu Barack a Michelle Obamovi. Bývalý první pár USA nakonec inkasoval v roce 2017 od nakladatelství Penguin Randon House 60 milionů dolarů, za což se zavázal k napsání dvou knih o svém působení v Bílém domě. Vévoda s vévodkyní by si mohli říci o stejnou částku, i když byl jejich pobyt na pomyslném vrcholu podstatně kratší než u prezidentských manželů. Slovo paměti zní v této souvislosti lehce nepatřičně, při kšeftu ovšem nejde o sentiment.

Královská značka

Navíc princ a jeho choť loni, tedy v čase, kdy byli nedílnou součástí královské rodiny, nezaháleli. V loňském roce bylo totiž zaregistrováno přes 100 ochranných známek pokrývajících na území Velké Británie pestrou škálu produktů značky Sussex Royal. V této souvislosti nutno podotknout, že manželé sice přestanou užívat královské oslovení, titul vévoda a vévodkyně ze Sussexu jim i přes snahu o finanční nezávislost vadit nebude. Podle listu The Guardian pak byla v prosinci zaregistrována ochranná známka Sussex Royal prostřednictvím Světové organizace duševního vlastnictví v USA, Evropské unii, Austrálii a v Kanadě. Jak vidno, když jde o byznys, královnou udělené tituly především Meghan zas až tak moc nevadí.

Sázka na sociální sítě

David Haigh z Brand Finance věří, že od královské rodiny odloučený pár může vydělat obrovské peníze prostřednictvím sociálních sítí. Podle marketingové platformy Inzprire.me, na jejíchž stránkách najdete značky jako Coca-Cola, Warner Music Group, Unicef či Nestle, můžou Harry s Meghan v této chvíli počítat s částkou až 105 tisíc dolarů za jeden sponzorovaný příspěvek na instagramu. Pravda, Kylie Jenner kasíruje za stejnou činnost údajně 1,5 milionu dolarů, Obamovi pak 203 tisíc USD, nicméně co není, může být.