7. dubna 2021 20:52

Tequila je cool a Mexičanům vadí Kendall

Opět platí, že za vším podstatným je nezbytné hledat ženu. Spouštěcím mechanismem kampaně, ve které se v souvislosti s tequilou hovoří a píše o krádeži národního bohatství, se totiž stala transakce, kterou v únoru realizovala Kendall Jenner.

Šestadvacetiletá profesionální celebrita, modelka a hvězda reality show světu před necelými dvěma měsíci oznámila, pochopitelně prostřednictvím instagramu, že po dobu tří a půl let pracovala usilovně spolu se svým týmem na „nejlépe chutnající tequile“, což se jí v případě její tequily s názvem 818 konečně podařilo. Proto Kendall usoudila, že už nemá cenu vlastnictví svého brandu tajit. Zatímco „překvapená“ rodina je pochopitelně nadšená novou aktivitou jedné ze svých členek, vzedmula se v rodné zemi tequily vlna nevole, neboť Kendall není Mexičanka. Obvinění ze zrady národních zájmů a rabování kulturního bohatství čelí rovněž osazenstvo palírny v Jalisku.

Mexické kulturní bohatství

Podle mnohých se jedná o reakci silně přehnanou a hlavně nelogickou, neboť mexická tequila poutá dlouhodobě pozornost nejen amerických celebrit. Zatím jednoznačně nejlépe si na tomto poli vedli herec George Clooney a Rande Gerber, jinak podnikatel a manžel bývalé topmodelky Cindy Crawford. Oba pánové si totiž pořídili v roce 2013 za blíže nespecifikovanou částku značku tequily Casamigos, kterou po čtyřech letech prodali za miliardu dolarů.

Tím ovšem vztah celebrit k tequile ani zdaleka nekončí. Kouzlu nápoje z agáve například podlehli Michael Jordan (Cincoro), Dwayne „The Rock“ Johnson (Teremana), Rita Ora (Prospero), Sammy Hagar + Adam Levine (Santo Mezquila), AC/DC (Thunderstruck Reposado), Justin Timberlake (Sauza 901), Nick Jonas (Ville One), Sean „Diddy“ Combs (Deveon) a Carlos Santana (Casa Noble). Ve všech případech se „krádež mexického kulturního bohatství“ ze strany místní populace nijak neřešila. Až přišla Kendall.

Nesprávný čas

Jak informuje server Insider, do věci se rovněž vložila vysokoškolská pedagožka Marie Sarita Gaytán. Docentka sociologie a genderových studií na univerzitě v Utahu, autorka knihy ¡Tequila!: Destilling the Spirit of Mexico pojala odvážný záměr zjistit, čím to, že Kendall Jenner vadí z pozice majitelky vlastní značky Mexičanům víc než například George Clooney.

„Nemá cenu si nic namlouvat. Když se mladá žena pustí do byznysu s alkoholem, jedná se o vybočení ze zažitých představ, které vzbuzují emoce,“ říká tequilová specialistka. Zároveň dodává, že dosud „trpěná“ britská zpěvačka a herečka Rita Ora není na rozdíl od Kendall majitelkou vlastní značky, ale partnerkou palírny. Navíc Kendall netrefila správný čas. „Lidem v Mexiku začíná vadit, že bohatí Američané nemají problém vydělávat na mexické kultuře, jejíž je tequila součástí. Zároveň ale vidí Mexičany, otce, matky, děti, jako někoho, kdo nemá v jejich zemi co dělat, případně by měl bydlet v kleci,“ dodává Marie Sarita Gaytán.

Příklady táhnou

Nutno říci, že americké celebrity spojují svá jména i s jinými druhy alkoholu, například herečka Kate Hudson, svého času nominovaná na Oscara, má vlastní značku King St. Vodka. Její kolega Ray Reynolds, jinak známý jako Deadpool, vsadil pro změnu na gin a jeho Aviation je hodně pitelný. Jak se nechal slyšet v rozhovoru pro server Insider Keenan Towns, jinak spoluzakladatel Trusted Spirits, pro bohaté celebrity je tequila prostě cool a příklady táhnou. „Prodej Casamigos za miliardu dolarů byl považován za byznys století. Loni se prodalo 400 000 lahví Teremana, takže The Rock může chtít za svůj brand dvě miliardy,“ konstatuje Keenan Towns.