V říjnovém čísle mimo jiné svou práci válečné reportérky popisuje Lenka Klicperová, ve 20 otázkách pak první dáma česká dámské módy Tatiana Kováříková přiznala, že už nestihne obléknout celý svět. Armádní generál Jiří Šedivý se po odchodu do výslužby vyprofiloval v jednoho z nejuznávanějších a nejrespektovanějších bezpečnostních a vojenských odborníků. Co nám prozradil v interview? Fenoménem je tentokrát režisér James Cameron, který je považován i za jednoho z nejvlivnějších lidí současnosti. A nechybějí samozřejmě krásné ženy...
Troufám si odhadovat, že se megahitem skupiny Mirai nechala inspirovat rovněž zakladatelka a majitelka značky luxusního spodního prádla Provoque, která dobyla Česko a chystá expanzi do světa, Kristýna Černá. Rozdíl spočívá pouze v tom, že v touze po zcela vyhovujícím prádle místo tempa přidala pásky. A bylo to!
Playboy: Co říkáte na citát slavné italské herečky Giny Lollobrigidy, podle které prádlo vzniklo z touhy zakrýt některé části proto, aby byly záměrně zdůrazněny.
Kristýna: Dává to absolutní smysl. Jenom v rámci lehčí profesní deformace musím dodat, že hodně záleží na míře rafinovanosti střihu. Dobře odvedená práce totiž vyzdvihuje přednosti a odsune do pozadí případné nedostatky…
Playboy: Po vzoru obleků by se tedy i prádlo mělo dělat na míru?
Kristýna: V nemalé míře to tak díky páskům máme. Při troše šikovnosti se dá nastavit spodní prádlo Provoque takřka zcela podle individuálních potřeb každé ženy. Naše koncepce vychází z toho, že tyto potřeby se mohou měnit…
Playboy: Zastávám názor, že prádlo na ženském těle představuje nevyčerpatelný zdroj mužské inspirace.
Kristýna: Právě, bez prádla vypadáme všechny stejně…
„Bez prádla vypadáme všechny stejně...“
Zdroj: Provoque
„Bez prádla vypadáme všechny stejně...“
Zdroj:
Provoque
Playboy: Fenomén spodního prádla vidím v tom, že převážně dámy jsou schopné utrácet značné částky za něco, co vlastně není vidět, případně jde rychle dolů.
Kristýna: Záleží na představě každé ženy, jakým způsobem hodlá prádlo využít… Každopádně, pokud je prádélko vidět ve správný čas na správném místě, dokáže velké věci.
Playboy: Na základě vlastních zkušeností souhlasím, přesto však trvám na tom, že dámské prádlo zůstává většinou skryto. I když nemám absolutně nic proti tomu, aby v létě chodily ženy po ulicích jen ve spodním prádle, nicméně to asi nedopadne…
Kristýna: Nejspíš ne. V rámci využití spodního prádla jsem myslela intimní domácí atmosféru, potěchu partnera, zpestření vztahu… A častokrát po něčem novém zatouží i muž, navíc koupě našeho prádla se rovná stylovému dárku. Myslím si, že na běžné nošení ženy používají přece jen méně rafinované prádlo, než je Provoque. I když například Victoria’s Secret má hezké a pohodlné spoďárky.
Playboy: Co říkáte na poslední reklamní kampaň Victoria’s Secret. Není to lehce za hranou?
Kristýna: S tím, že spodní prádlo by neměly prezentovat jen topmodelky, které pro většinu běžných žen představují nedostižný vzor, víceméně souhlasím. Ženská krása a šarm totiž nejsou pouze věcí tělesné hmotnosti a proporcí. Je ale otázka, kde končí hranice několika kil navíc a kde začínají zdravotní problémy.
Playboy: Mezi top módními návrháři mají muži drtivou převahu, troufám si ale říct, že spodní prádlo by asi mělo být doménou žen.
Kristýna: Nejsem si tím jistá, chlapi mají větší představivost a koukání na spodní prádlo si užijí mnohem víc než něžnější část lidstva.
„Chlapi si koukání na spodní prádlo užijí mnohem víc než něžnější část lidstva.“
Zdroj: Provoque
„Chlapi si koukání na spodní prádlo užijí mnohem víc než něžnější část lidstva.“
Zdroj:
Provoque
Playboy: Nakonec se tedy dámské prádlo vyrábí kvůli mužům?
Kristýna: Nechytejte mě za slovíčko (smích). Společnost Provoque vznikla proto, že cokoli jsem předtím na sebe navlékla, mi nesedělo. Nebavilo mě zkoušet si desatery kalhotky a jednoho dne jsem si řekla, že to vezmu do vlastních rukou. Stalo se. A to, že se ve spodním prádle cítím komfortně, pak ocení i partner.
Playboy: Dozvěděl jsem se, že dámské prádlo a boty se musí zkoušet a žena se musí cítit okamžitě dobře, proto se nejedná o moc vhodný dárek.
Kristýna: Jenže v případě našeho prádla se nelze netrefit, protože prádlo lze nastavit…
Playboy: Co se dámských značek spodního prádla týče, znám pouze Palmers, Victoria’s Secret a samozřejmě Provoque. Muži si můžou pořídit slipy nebo trenky kupovat od Armaniho, Calvina Kleina, pánské spodní prádlo nabízí skoro každá sportovní značka…
Kristýna: I přes tuto konkurenci jsem se rozhodla začít dělat spodní prádlo pro muže…
Playboy: V takovém případě ovšem musí posuvné pásky začínat na hranici posledních dvou žeber, tedy pod hrudníkem.
Kristýna: Musíme to vymyslet. I když to, co naznačujete, připomíná spíš kombinézu...
„V případě našeho prádla se nelze netrefit, protože prádlo lze nastavit...“
Zdroj: Provoque
„V případě našeho prádla se nelze netrefit, protože prádlo lze nastavit...“
Zdroj:
Provoque
Playboy: Když se řekne dámské prádlo, tak se mi okamžitě vybaví tanga a podprsenky push-up. Lze se v tomto ohledu ještě někam posouvat? Je možné udělat ještě něco miniaturnějšího, než jsou tanga?
Kristýna: Vzhledem k šatům s rozparky až nahoru se dělá spodní prádlo, díky kterému nejsou vidět šňůrky na bocích, nevím, jak tento druh prádla nazvat. Do ničeho takového se ovšem pouštět nehodláme.
Playboy: Existuje v oblasti spodního prádla něco jako módní trendy? Dnes tanga, zítra kalhotky do půli stehen a kdo je nemá, není in?
Kristýna: Teď jsou v módě pásky a hodně ozdobené prádlo.
Playboy: V mém okolí jsou lidé schopni nosit něco, v čem se necítí dobře, jenom proto, aby vyhověli módní trendům nebo společenským konvencím. Prádlo vzhledem ke své malé viditelnosti poskytuje asi větší svobodu.
Kristýna: Značku Provoque jsem zakládala proto, abych mohla nosit, co mi vyhovuje. Za ostatní nemohu hovořit. Jenom asi tolik, že když jde žena na rande a očekává něco víc, musí počítat s tím, že prádlo bude zkoumáno a hodnoceno. Pokud je mi známo, muži umějí být v tomto ohledu velmi kritičtí a seprané prádlo moc neboduje.
Playboy: Dobyla jste první metu, kam dál?
Kristýna: Vážím si domácích úspěchů, ale chci expandovat do zahraničí.