Troufám si odhadovat, že se megahitem skupiny Mirai nechala inspirovat rovněž zakladatelka a majitelka značky luxusního spodního prádla Provoque, která dobyla Česko a chystá expanzi do světa, Kristýna Černá. Rozdíl spočívá pouze v tom, že v touze po zcela vyhovujícím prádle místo tempa přidala pásky. A bylo to!
Playboy: Co říkáte na citát slavné italské herečky Giny Lollobrigidy, podle které prádlo vzniklo z touhy zakrýt některé části proto, aby byly záměrně zdůrazněny.
Kristýna: Dává to absolutní smysl. Jenom v rámci lehčí profesní deformace musím dodat, že hodně záleží na míře rafinovanosti střihu. Dobře odvedená práce totiž vyzdvihuje přednosti a odsune do pozadí případné nedostatky…
Playboy: Po vzoru obleků by se tedy i prádlo mělo dělat na míru?
Kristýna: V nemalé míře to tak díky páskům máme. Při troše šikovnosti se dá nastavit spodní prádlo Provoque takřka zcela podle individuálních potřeb každé ženy. Naše koncepce vychází z toho, že tyto potřeby se mohou měnit…
Playboy: Zastávám názor, že prádlo na ženském těle představuje nevyčerpatelný zdroj mužské inspirace.
Kristýna: Právě, bez prádla vypadáme všechny stejně…
„Bez prádla vypadáme všechny stejně...“
Zdroj: Provoque
„Bez prádla vypadáme všechny stejně...“
Zdroj:
Provoque
Playboy: Fenomén spodního prádla vidím v tom, že převážně dámy jsou schopné utrácet značné částky za něco, co vlastně není vidět, případně jde rychle dolů.
Kristýna: Záleží na představě každé ženy, jakým způsobem hodlá prádlo využít… Každopádně, pokud je prádélko vidět ve správný čas na správném místě, dokáže velké věci.
Playboy: Na základě vlastních zkušeností souhlasím, přesto však trvám na tom, že dámské prádlo zůstává většinou skryto. I když nemám absolutně nic proti tomu, aby v létě chodily ženy po ulicích jen ve spodním prádle, nicméně to asi nedopadne…
Kristýna: Nejspíš ne. V rámci využití spodního prádla jsem myslela intimní domácí atmosféru, potěchu partnera, zpestření vztahu… A častokrát po něčem novém zatouží i muž, navíc koupě našeho prádla se rovná stylovému dárku. Myslím si, že na běžné nošení ženy používají přece jen méně rafinované prádlo, než je Provoque. I když například Victoria’s Secret má hezké a pohodlné spoďárky.
Playboy: Co říkáte na poslední reklamní kampaň Victoria’s Secret. Není to lehce za hranou?
Kristýna: S tím, že spodní prádlo by neměly prezentovat jen topmodelky, které pro většinu běžných žen představují nedostižný vzor, víceméně souhlasím. Ženská krása a šarm totiž nejsou pouze věcí tělesné hmotnosti a proporcí. Je ale otázka, kde končí hranice několika kil navíc a kde začínají zdravotní problémy.
Playboy: Mezi top módními návrháři mají muži drtivou převahu, troufám si ale říct, že spodní prádlo by asi mělo být doménou žen.
Kristýna: Nejsem si tím jistá, chlapi mají větší představivost a koukání na spodní prádlo si užijí mnohem víc než něžnější část lidstva.
„Chlapi si koukání na spodní prádlo užijí mnohem víc než něžnější část lidstva.“
Zdroj: Provoque
„Chlapi si koukání na spodní prádlo užijí mnohem víc než něžnější část lidstva.“
Zdroj:
Provoque
Playboy: Nakonec se tedy dámské prádlo vyrábí kvůli mužům?
Kristýna: Nechytejte mě za slovíčko (smích). Společnost Provoque vznikla proto, že cokoli jsem předtím na sebe navlékla, mi nesedělo. Nebavilo mě zkoušet si desatery kalhotky a jednoho dne jsem si řekla, že to vezmu do vlastních rukou. Stalo se. A to, že se ve spodním prádle cítím komfortně, pak ocení i partner.
Playboy: Dozvěděl jsem se, že dámské prádlo a boty se musí zkoušet a žena se musí cítit okamžitě dobře, proto se nejedná o moc vhodný dárek.
Kristýna: Jenže v případě našeho prádla se nelze netrefit, protože prádlo lze nastavit…
Playboy: Co se dámských značek spodního prádla týče, znám pouze Palmers, Victoria’s Secret a samozřejmě Provoque. Muži si můžou pořídit slipy nebo trenky kupovat od Armaniho, Calvina Kleina, pánské spodní prádlo nabízí skoro každá sportovní značka…
Kristýna: I přes tuto konkurenci jsem se rozhodla začít dělat spodní prádlo pro muže…
Playboy: V takovém případě ovšem musí posuvné pásky začínat na hranici posledních dvou žeber, tedy pod hrudníkem.
Kristýna: Musíme to vymyslet. I když to, co naznačujete, připomíná spíš kombinézu...
„V případě našeho prádla se nelze netrefit, protože prádlo lze nastavit...“
Zdroj: Provoque
„V případě našeho prádla se nelze netrefit, protože prádlo lze nastavit...“
Zdroj:
Provoque
Playboy: Když se řekne dámské prádlo, tak se mi okamžitě vybaví tanga a podprsenky push-up. Lze se v tomto ohledu ještě někam posouvat? Je možné udělat ještě něco miniaturnějšího, než jsou tanga?
Kristýna: Vzhledem k šatům s rozparky až nahoru se dělá spodní prádlo, díky kterému nejsou vidět šňůrky na bocích, nevím, jak tento druh prádla nazvat. Do ničeho takového se ovšem pouštět nehodláme.
Playboy: Existuje v oblasti spodního prádla něco jako módní trendy? Dnes tanga, zítra kalhotky do půli stehen a kdo je nemá, není in?
Kristýna: Teď jsou v módě pásky a hodně ozdobené prádlo.
Playboy: V mém okolí jsou lidé schopni nosit něco, v čem se necítí dobře, jenom proto, aby vyhověli módní trendům nebo společenským konvencím. Prádlo vzhledem ke své malé viditelnosti poskytuje asi větší svobodu.
Kristýna: Značku Provoque jsem zakládala proto, abych mohla nosit, co mi vyhovuje. Za ostatní nemohu hovořit. Jenom asi tolik, že když jde žena na rande a očekává něco víc, musí počítat s tím, že prádlo bude zkoumáno a hodnoceno. Pokud je mi známo, muži umějí být v tomto ohledu velmi kritičtí a seprané prádlo moc neboduje.
Playboy: Dobyla jste první metu, kam dál?
Kristýna: Vážím si domácích úspěchů, ale chci expandovat do zahraničí.