
Vyhledávání

Platí tak citát legendárního investora Warrena Buffetta, že pokud vlastníte akcie úžasné firmy s úžasným vedením, tak ideální délka jejich držení je napořád. Jako podnětná se v této souvislosti jeví aktivita agentury Bloomberg, jejíž novináři se rozhodli pro zajímavou konfrontaci. Na jedné straně koupě konkrétního produktu, na straně druhé stejná investice do akcií téže značky a jejich cena k 28. srpnu 2020. Autoři vycházeli z průměrné ceny akcí konkrétní společnosti v měsíci uvedení produktu na trh. Pro společnosti kótované v Evropě byl uveden směnný kurz 1 euro = 1,4 USD. Do výpočtu nejsou zaneseny dividendy.
Tesla = 90 000 : 6 639 000
V dubnu 2012 představila elektroautomobilka Elona Muska vůz Tesla Model S v hodnotě 90 000 dolarů. Pokud někdo oželel auto a pořídil si ve stejné hodnotě 3000 akcií, může dnes skákat radostí do stropu. Za 6 639 000 dolarů totiž může koupit například dvě Bugatti Chiron a ještě zbude na Teslu Model S.
Ferrari = 260 000 : 820 000
Kultovní výrobce automobilů se vzpínajícím se černým koníkem na kapotě vstoupil na akciové trhy až v roce 2015. Ve stejný čas vyšlo Ferrari 488 GTB na 260 000 dolarů. Existovala rovněž možnost koupit za stejné peníze 52 000 akcí, jejichž hodnota je v dnešní době 820 000 USD.
Louis Vuitton = 1420 : 7210
Je známo, že luxusní kabelky patří do kategorie mimořádně výhodných investic. I v tomto případě ovšem investice do produktu jednoznačně prohrává souboj s akciemi. V roce 2007 totiž vyšla kabelka Louis Vuitton Monogram Dentelle Speedy 2007 na 1420 dolarů. Za tuto částku bylo možno pořídit 13 akcií jedné z nejcennějších značek světa LVMH v dnešní hodnotě 7210 dolarů.
Hermés = 11 400 : 201 320
V případě asi nejslavnějších kabelek světa Birkin činí průměrný roční výnos 14,2 %. Přesto koupě kabelky Chevré Birkin za 11 400 USD by se v roce 2005 nerovnala dobrému byznysu. Rovných 200 akcí pořízených za stejný peníz lze totiž dnes prodat za 201 320 dolarů, což se rovná ročnímu zisku 21 %.
Kering = 2590 : 26 700
Součástí luxusního konglomerátu jsou značky jako Yves Saint Laurent, Ulysse Nardin, Alexander McQueen a Gucci. Nový model tašky Gucci jste mohli v květnu 2009 koupit za 2590 dolarů, jednalo se o ekvivalent 37 akcií Kering s dnešní hodnotou 26 700 dolarů.
Porsche = 850 000 : 550 000
Jak vidno, existuje příklad, kdy investice do produktu předčí akcie. V červnu 2014 bylo uvedeno na trh Porsche 918 Spyder, cena 850 000 dolarů. Na stejnou částku vyšlo 8125 akcií automobilky, kterou založil rodák z Vratislavic nad Nisou Ferdinand Porsche. Na konci srpna byla cena akcií 550 000 dolarů. Na ztrátě 300 000 USD se stejně, jako je tomu v případě VW, BMW či Mercedes, podepsala aféra Dieselgate a nesmyslné emisní limity.