návrat zpět
Co hledáte?
Smazat

reklama

reklama

Rafael Nadal
Autor: profimedia.cz Rafael Nadal
Sport

Rafael Nadal má rád čokoládu a paellu od maminky

Vydáno: 07.11.2019
Španělský tenisový gigant může na sklonku letošní sezony směle bilancovat. Na svém kontě má dva grandslamové tituly, když po tradičním vítězství na French Open nenašel přemožitele ani na US Open. Jeho letošní souboj s Novakem Djokovićem skončil na čtyřech nejprestižnějších turnajích 2:2. Celkem pak vyhrál 19 turnajů kategorie Grand Slam, na Rogera Federera ztrácí jediný triumf.

Přitom Rafa, který tenisem dosud vydělal přes 111 milionů dolarů, což ho řadí v historickém žebříčku na třetí místo, oslavil v červnu Kristova léta. A první grandslamový titul, French Open, vyhrál už v roce 2005! Přesto se přes řadu zranění vyplývajících z fyzicky nesmírně náročného pojetí hry, stále a hlavně úspěšně vrací a vrací. Čím to? Podle Jacoba Osborna a manofmany.com je za vším, kromě talentu a sveřeposti, rovněž strava a vhodně uzpůsobený trénink.

Autor: @rafaelnadal

Zdraví a sílu…

je podle Rafaela Nadala nezbytné hledat nikoli v sýru, ale v mořských plodech. Zatímco jeho záliba v paelle a čokoládě nejspíš výživové specialisty až tak moc nenadchne, odpověď ve smyslu: nedovedu si svůj život představit bez mořských plodů, ryb, masa, zeleninky a ovoce, zatímco sýry zrovna nemusím, určitě potěší. Tenistovo preferované denní menu vypadá přibližně takto:

SNÍDANĚ

Čerstvý, doma upečený chleba: Žádné konzervanty, navíc chléb obsahuje uhlohydráty, jedná se tak o dlouhodobý zdroj energie.

Olivový olej: Cenný zdroj antioxidantů.

Šunka Iberico: Sušená šunka z polodivokých prasat krmených převážně žaludy redukuje „špatný“ cholesterol a má blahodárný vliv na fungování srdce. K nezpochybnitelným pozitivům nutno přičíst vysoký obsah minerálů, vitaminů, mononenasycených mastných kyselin a kvalitních bílkovin.

Pomerančová šťáva: Pochopitelně nikoli z krabice, ale lisovaná z čerstvých plodů.

OBĚD

Mořské plody + ryby: Rafa ví, co dělá, výčet kladů je nekonečný. Zdroj omega 3 nenasycených mastných kyselin EPA a DHA. Udržují ve formě srdce, prevence proti mrtvici, infarktu myokardu, artritidě či trombóze. Snižují cholesterol, krevní tlak, riziko infekčních onemocnění. Žádané „palivo“ pro mozek.

Olivy: Mimo jiné podporují cirkulaci krve v cévách, mají protizánětlivé účinky. Vysoký obsah vitaminu E zlepšuje kvalitu mozkových buněk.

Listová zelenina: Nula kalorií, spousta zdraví.

Cannoli: Italský dezert v podobě pevné těstové trubičky s krémovou náplní.

Autor: @rafaelnadal

PO TRÉNINKU/ZÁPASE

Proteinový koktejl: V případě regenerace platí, čím dřív, tím líp. A nejlíp okamžitě.

Filtrovaná mořská voda: Pomáhá tělu získávat základní živiny, neboť během tvrdé práce na kurtu jde sůl prostřednictvím potu z těla ven.

VEČEŘE

Paella: Tradiční španělské jídlo z okolí Valencie, původně pokrm chudých rybářů. Základem je bílá či hnědá rýže, k tomu maso, drůbež, mořské plody. Specialita paní matky.

Čokoláda: Názory na čokoládu se různí, nicméně vzhledem k Rafově dlouhodobé sportovní výkonnosti asi jeho tělu neškodí.

Trénink

Zranění nechodí po horách, ale po lidech a především sportovcích. Ani Rafael Nadal nepředstavuje v tomto ohledu výjimku potvrzující pravidlo. Známy jsou jeho problémy s koleny a pravou rukou. Nadalův trénink je standardní ve smyslu tvrdého přípravného období mimo sezonu a udržování tělesné schránky v jejím průběhu. Vzhledem k cestování je příprava laděna do posledního detailu.

Vrcholoví tenisté tráví v rámci přípravy na kurtech až čtyři hodiny denně. Během předsezonní přípravy hraje velkou roli posilovna.

Autor: @rafaelnadal

Posilování

Vibrační plošina: Vibrace spojené s vysokými rychlostmi zlepšují krevní oběh, sílu svalů a rozsah pohybu.

Odporové gumy: Jednoduchá pomůcka zlepšující mobilitu, vhodná pro cviky, u kterých se sportovec zaměřuje na progresi.

Core body workout: Cvičení prováděná pro zpevnění „core“ neboli jádra. Cílem je udržení stability bederní páteře, správného držení těla a rovnováhy těla jako celku. Svaly jádra udržují vzpřímený postoj, podpírají páteř, pomáhají kontrolovat jednotlivé pohyby. Cvičení zvyšuje celkovou fyzickou sílu, zlepšuje využití energie při doskocích a dopadech, zpevňuje páteř, chrání vnitřní orgány dutiny břišní.

Strečink: Bez pečlivého protahování to prostě a jednoduše nejde.   

Související témata: Rafael Nadal , tenis , zdraví , jídlo , trénink