17. července 2020 19:35

Nejbohatším pilotem F1 Lewis Hamilton

Letošní covidem-19 minimalizované mistrovství světa závodů formule 1 má za sebou dva úvodní podniky – Velké ceny Rakouska a Štýrska. Oba závody se uskutečnily na okruhu Red Bull Ring. Po dvou ze zatím plánovaných patnácti Grand Prix vede Valtteri Bottas před stájovým druhem Lewisem Hamiltonem.

Přitom se hned první závod neobešel bez kontroverzí. Před jeho začátkem totiž odmítlo šest pilotů – Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Kimi Räikkönen, Daniil Kvjat a Antonio Giovinazzi – pokleknout před nápisem End racism. Obhájce titulu Lewis Hamilton pak čelil penalizacím jak v kvalifikaci, tak v hlavním závodě…

Na druhou stranu nemusí šestinásobný mistr světa Lewis Hamilton příliš smutnit. Suverénně totiž ovládl následující Grand Prix Štýrska a jeho postavení nejbohatšího pilota je neotřesitelné. Nejlépe placená sedmička pilotů F1 vypadá před nedělním závodem na maďarském Hungaroringu, následovně.

Lewis Hamilton | 1985, Anglie, Mercedes – AMG Petronas Motorsport 48 milionů eur

Jak pravil v rozhovoru pro Playboy jediný Čech v F1 Tomáš Enge, může letos připravit Lewise Hamiltona o sedmý titul rovnající se vyrovnání rekordu Michaela Schumachera pouze hlava Lewise Hamiltona. Tento fakt si uvědomuje i zaměstnavatel, který připravil pro šestinásobného mistra světa a vítěze 85 Grand Prix kontrakt z kategorie snů.

Sebastian Vettel | 1987, Německo, Ferrari 42 milionů eur

Transakce, která se týmu z Maranella moc nepovedla. V roce 2014 totiž přicházel německý pilot do Ferrari jako čtyřnásobný mistr světa s cílem navázat na slavného krajana Michaela Schumachera. Nestalo se tak, nejlepším umístěním Vettela byla celková druhá místa ze sezon 2017 a 2018. Loni se dokonce musel vítěz 52 velkých cen sklonit před mladičkým stájovým kolegou Charlesem Leclerkem. Před začátkem letošního šampionátu proto Sebastian Vettel oznámil, že na konci sezony ve Ferrari skončí, vzájemné vztahy mají být na bodu mrazu. Ve hře je odchod do důchodu, případně comeback do týmu Red Bull, v jehož barvách slavil největší úspěchy.

Daniel Ricciardo | 1989, Austrálie, Renault 18 milionů eur

Když v roce 2018 oznámil vítěz sedmi Grand Prix, jehož nejlepším celkovým umístěním jsou třetí místa ze sezon 2014 a 2016, přestup do trápícího se týmu Renault, ťukali si nejen lidé věci znalí na čelo. Jak se však ukázalo, stěžejní motivací pilota byla roční gáže, ve srovnání s tou předchozí v Red Bull dvojnásobná. Daniel v první sezoně v barvách francouzského týmu příliš nezářil, 54 bodů stačilo na deváté místo, což se rovná jeho nejhoršímu umístění od roku 2013. Navíc nedosáhl na jediné umístění na stupních vítězů. Nakonec Renault oznámil s předstihem comeback dvojnásobného světového šampiona Fernanda Alonsa.

Max Verstappen | 1997, Nizozemsko, Red Bull 16 milionů eur

Ve formuli 1 debutoval Max v sedmnácti letech, za další dva roky proměnil ve Španělsku svůj první start v týmu Red Bull v senzační vítězství. V obou případech přepisoval z pozice nejmladšího účastníka i vítěze dějiny F1. Loni skončil po třech (Rakousko, Německo, Brazílie) z celkového počtu osmi vítězství celkově třetí. Nelze se proto divit, že si ho u rudých býků patřičně hýčkají.

Charles Leclerc | 1997, Monako, Ferrari 9 milionů eur

Málokdy se stane, aby aktuální týmová jednička brala ročně asi o 78 procent menší gáži než výsledkově jezdec číslo dvě. Mladý obyvatel monackého knížectví ale nemusí nikam spěchat, loňský vítěz dvou velkých cen (Belgie, Itálie), který do šampionátu naskočil v roce 2018, má to nejlepší teprve před sebou.

Valtteri Bottas | 1989, Finsko, Mercedes – AMG Petronas Motorsport 7,5 milionu eur

Hodně rychlý, leč z hlediska F1 nikoli nejmladší Fin nemá vedle stájového druha Lewise Hamiltona přes loňská vítězství ve čtyřech závodech (Austrálie, Ázerbájdžán, Japonsko, USA) šanci na titul, gáže rovněž nic moc. Na druhou stranu, vzhledem k technologické převaze Mercedesu se může Valtteri utěšovat tím, že lepší druhé místo v hrsti než titul na střeše…

Kimi Räikkönen | 1979, Finsko, Alfa Romeo Racing 4 miliony eur

Poslední mistr světa v barvách Ferrari (2007), vítěz 21 velkých cen dokazuje, že i po čtyřicítce se dá ve formuli 1 závodit na vrcholné úrovni. Vzhledem k výdělkům z předchozích let sice Kimi letos sportuje víceméně za pakatel, Icemana to ale určitě baví.