návrat zpět
Co hledáte?
Smazat

reklama

reklama

Letošní finále NBA patří nejen Currymu a Jamesovi, ale i souboji značek Under Armour a Nike.
Autor: profimedia.cz Letošní finále NBA patří nejen Currymu a Jamesovi, ale i souboji značek Under Armour a Nike.
Sport

Finále NBA 2018: Vítězem je Nike

Vydáno: 30.05.2018
Stejně jako v předchozích třech letech přinese i letošní finále basketbalové NBA souboj mezi Cleveland Cavaliers a Golden State Warriors. Zároveň to bude v pořadí už čtvrtý souboj stálic obou týmů Stephena Curryho a LeBrona Jamese.

Pokud jde o vzájemné finálové střety, zatím vede Stephen nad LeBronem 2:1, letos pak média přisuzují oběma vyrovnané šance. V nejlepší basketbalové soutěži světa jde však vedle „totálního“ sportu v první řadě o marketing a velké peníze. Ostatně prvním sportovcem, který kdy vydělal miliardu dolarů, byl právě basketbalový fenomén Michael Jordan.

King LeBron

Letošní finále tak bude patřit nejen Currymu a Jamesovi, ale také souboji značek Under Armour a Nike. Ostatně, při rozkliknutí jmen obou gigantů mi okamžitě naskočila reklama na LeBronův modrý dres za 22 dolarů, zatímco troje ponožky od Stephena Curryho pořídíte za 12,48 dolaru. Pro informaci, Stephenovy ponožky jsou ve slevě, původní cena byla o 7,52 dolaru vyšší.

Z finančního hlediska je na tom zatím jednoznačně lépe LeBron James, díky Nike první sportovec planety s celoživotní smlouvou. Stalo se tak v roce 2015, přičemž první kontrakt s gigantem na poli sportu uzavřel LeBron už v roce 2003. Tehdy končil střední školu a nehodlal ztrácet čas univerzitním basketbalem. Před třemi lety podepsaná smlouva garantovala v té době dvojnásobnému vítězi NBA a držiteli stejného počtu zlatých olympijských medailí miliardu dolarů. Pokud se někdo nad postupem Nike pozastavoval, brzy se ukázalo, o jak velké terno se jednalo. Na konci sezony 2016 totiž LeBron po návratu z Miami, kam si odskočil pro první dva triumfy v NBA, dotáhl své Cavaliers, po jeho odchodu na Floridu po pětadvaceti porážkách nejhorší tým historie NBA, k zisku tolik vysněného titulu. Navíc se rozhodovalo v dramatickém, sedmém zápase. A jak je známo, pokud něco v USA opravdu prodává, jsou to podobné příběhy. Stejně jako ten, při kterém se v roce 2014 basketbalista vykašlal na královský protokol a při focení objal manželku následníka britského trůnu vévodkyni Kate. Rok po uzavření kontraktu vydělala Nike na LeBronovi 340 milionů dolarů a vzhledem k jeho „tahu na koš“ bude určitě lépe.

Letošní finále NBA patří nejen Currymu a Jamesovi, ale i souboji značek Under Armour a Nike.
Autor: profimedia.cz Letošní finále NBA patří nejen Currymu a Jamesovi, ale i souboji značek Under Armour a Nike.

Kdo umí…

Heslo společnosti Under Armour, jejíž aktuálně nejslavnější marketingovou akvizicí je a nejméně do roku 2024 asi bude rozehrávač Warriors Stephen Curry, zní I Can Do All Things. Smlouva garantuje Currymu, jinak rovněž akcionáři firmy, částku patnácti milionů dolarů ročně. Pro Under Armour se přitom jedná o výborný byznys. Po uzavření smlouvy vyletěly akcie vzhůru o víc než 20 procent, prodej produktů se pak zvýšil o 30 procent. Podle odhadů vydělal Under Armour na spojení se skvělým rozehrávačem a střelcem v jedné osobě jen v roce 2016 přes 200 milionů dolarů. A tak si může Curry jako velký fanoušek bývalého prezidenta Baracka Obamy dovolit nesouhlasit s bossem společnosti Kevinem Plankem, stoupencem Donalda Trumpa. Prostě, kdo umí, ten umí.

Chudý Kevin

Mimochodem, před začátkem finále existuje jediná jistota. Ať to dopadne jakkoli, vyhraje Nike. Další zářivá hvězda Golden State Kevin Durant totiž na rozdíl od Curryho odmítla kontrakt s Under Armour a před dvěma lety podepsala smlouvu s Nike. 300 milionů dolarů za deset let není málo, ale ve srovnání s LeBronem vypadá Kevin jako chudý příbuzný. V případě zisku titulu se s tímto druhem „chudoby“ ale rád smíří.

Související témata: NBA , LeBron James , Stephen Curry