
Vyhledávání

„Čtu Playboy třicet let, jedná se o skvělý časopis, který přináší mnohem víc než jen nahé ženy. Playboy poskytuje na svých stránkách všechno, co může kosmopolitní muž požadovat od života,“ konstatoval Hubert Haupt v rozhovoru pro německou edici Playboye a zároveň vzpomínal na časy, kdy „králíčci“ procházeli boxovými uličkami. „Bohužel žijeme v dobách omezování, přesto si myslím, že hezké ženy do motoristického sportu patří. Jenže regulace stíhá regulaci, není cesty zpět. Lidé přicházejí o svobodu.“
Po krizi je na řadě boom
Na začátku rozhovoru Hubert Haupt uvedl, že jeho dětským snem bylo stát se automobilovým závodníkem, k čemuž mu dopomohl rodinný přítel a bývalý německý pilot F1 Hans-Joachim Stuck. Od roku 2013 věnoval Hubert své úsilí týmu Black Falcon startujícímu na závodních speciálech Mercedes-Benz SLS AMG GT3. „V průběhu sedmi let jsem si ujasnil kroky, které podniknu z pozice vlastníka. Během koronaviru jsem založil tým Haupt Racing Team (HRT), do kterého jsem angažoval některé odborníky z Black Falconu.“ Vedle maximálního možného využití technických vymožeností vyzdvihl Hubert Haupt i sílu týmové ducha. „Je to taky o dobrém jídle, kávě, muzice. Všechno musí ladit, pilot potřebuje mít pocit absolutního servisu. “
V založení týmu v době koronakrize, která mimo jiné dusí i motoristický sport, nevidí Hubert Haupt problém. „Za posledních třicet let jsem v byznysu zažil spoustu krizí. Žádná z nich sice nebyla tak velká, jako je teď, vždycky jsem se ale díval dopředu, přemýšlel o nových konceptech a investicích. Je totiž známo, že po každé krizi přichází boom. Takže jakkoli je to dnes špatné, dala mi koronavirová pandemie velkou šanci.“
Data versus hezké holky
Na dobu před třiceti lety, kdy v DTM začínal jako jezdec audi, vzpomínal Hubert Haupt s lehkou nostalgií. Vedle formule 1 se jednalo o druhou nejsledovanější okruhovou disciplínu. Na startu bylo 40 vozů, z čehož rezultovaly někdy až brutální souboje. Jezdci byli zároveň přáteli, panovala uvolněná atmosféra. „Dnešní motoristický sport se během desetiletí maximálně profesionalizoval. Do závodění se investuje mnohem víc peněz, tomu odpovídá i přístup jezdců, kteří ve dne i v noci sledují data. Zatímco my jsme sázeli na pocity a instinkt, dnes všude vládnou data. Například Heinz-Joachim Stuck si během závodu našel čas sledovat hezké holky. Když se mu některé líbila, neváhal se o svůj postřeh podělit prostřednictvím rádia s ostatními členy týmu. Něco takového je dnes nemyslitelné, u týmového rádia je deset inženýrů, jezdec musí vážit každou větu.“
V roli sestřelovače
Během interview přišla pochopitelně řeč na incident z roku 1991 na okruhu v Singenu, po kterém byl Hubert Haupt pokutován na svou dobu mimořádnou částkou 20 tisíc marek. Stalo se tak poté, co jako pilot továrního týmu Audi vystřelil z okruhu Kurta Thiima na speciálu Mercedes. „Jednalo se o předposlední závod šampionátu, ve hře byl titul. Šéfové nejsilnějších týmů se dohodli, že po sobě během závodu nepůjdeme. Jenže pak Roland Asch trefil Stucka a pak do mě najel Joachim Winkelhock na BMW. Týmový boss mi řekl, že to mám začít řešit. Tak jsem se do toho pustil a Audi zaplatilo pokutu. Kromě toho mi Norbert Haug ukázal vztyčený prostředník a Kurt Thiim vzkázal, že jsem prase. Dnes to zní legračně, ale uznávám, nezachoval jsem se sportovně, už bych do toho nešel.“