Pod sloganem sice víceméně pravdivým, leč společensky stále nepříliš stravitelným, se od roku 2002 skrývá kanadská seznamka The Ashley Madison Agency. Jak napovídá slogan, prvotním objektem zájmu byli zadaní, v červenci 2015 však prosperující společnost, jejíž šéf Noel Biderman hovořil o „neustálém tištění peněz,“ prošla krizí. Neznámí hackeři totiž ukradli data klientů, včetně čísel kreditních karet a komunikace týkající se sexuálních fantazií, kter?
Poté, co majitelé agentury odmítli přistoupit na vyděračské podmínky hackerů, ti zveřejnili první várku zákazníků. Noel Biderman v reakci odstoupil z postu výkonného ředitele Avid Life Media Inc., jíž je The Ashley Madison Agency součástí. V roce 2016 přišel nový slogan: Najděte si svůj okamžik. Postupem času se společnost proměnila ve standardní seznamku, v únoru vedení oznámilo, že počet členů překročil hranici 60 milionů, od té doby dalších 10 milionů přibylo. Letos v květnu se agentura Ashley Madison rozhodla pro průzkum s cílem určit co nejvěrnější profil nevěrníka. Akce proběhla na reprezentativním vzorku 2100 respondentů, vybíráme nejzajímavější údaje.
Do stejné řeky vstoupíš
Co se profesí týče, nejčastěji zahýbají partnerkám manažeři (13 %) následují inženýři (8 %) a členové vrcholného managementu (7 %). Z řad žen nasazují parohy svým protějškům nejčastěji zdravotní sestry (10 %). V těsném závěsu následují asistentky (9 %) a manažerky (7 %). V 19 % případů se jedná o nevěru z kategorie akce na jednu noc. Dalších 27 % respondentů uvedlo, že vydrží ve vztahu klidně i měsíc, hned 49 % pak nemá problém zahýbat přes rok. Jak ukazují výsledky, bez rozdílu délky trvání mimopartnerského vztahu neplatí pravidlo o nevhodnosti několikerého vstupu do stejné řeky. Jednou nevěrník, vždycky nevěrník. Bez ohledu na pracovní zařazení 42 % podvádějících udává, že je profesní kariéra uspokojuje mnohem víc než vlastní privátní život.
39 % nevěrných se rekrutuje z řad prvorozených potomků, v 8 % případů se jedná o jedináčky. 66 % má vlastní bydlení, 89 % vlastní řidičský průkaz a automobil.
42 % podvádějících udává, že je profesní kariéra uspokojuje mnohem víc než vlastní privátní život.
Zdroj: profimedia.cz
42 % podvádějících udává, že je profesní kariéra uspokojuje mnohem víc než vlastní privátní život.
Zdroj:
profimedia.cz
Touha po zakázaném ovoci
Průzkum seznamky Ashley Madison (název agentury vznikl složením dvou oblíbených jmen zakladatele) přináší další zajímavé údaje. 54 % zahýbajících uvedlo, že zachovalo partnerovi věrnost v průměru 17 let, přičemž 65 % z nich vstoupilo do závazného svazku před oslavou třicátých narozenin. Okoukanost a jistá únava materiálu je v tomto ohledu pochopitelná. 56 % oslovených tvrdí, že partnerský vztah je sice frustrující, ale dá se vydržet, a vlastní nevěru nepovažují za důvod k rozchodu. Kapitolou samou pro sebe je vcelku početná skupina 36 % respondentů, kteří jsou v partnerském vztahu sice spokojeni, touha po zakázaném ovoci je však silnější. Odborníci na vztahy vysvětlují tuto skutečnost snahou nabourat zažité stereotypy a tento druh nevěry považují sice za nevhodný, ale vcelku přijatelný. Ostatně 46 % dotázaných uvedlo, že jim existence milenky či milence zvýšilo sebevědomí, 23 % dokonce zastává názor, podle kterého nevěra posílila jejich partnerský vztah.