V poslední době se znovu otevírají debaty ohledně zkušeností mladého Ushera u Diddyho, zejména o době, kterou strávil na kontroverzním „Puffyho táboru“. Tento program, původně zamýšlený jako „mentorský kemp“ pro talentované mladé umělce, se dnes jeví znepokojivěji kvůli otázkám o hranicích, které byly možná během této „výuky“ překročeny.
V roce 1993 objevil hudební magnát L.A. Reid mladého Ushera, který měl tehdy teprve třináct let. Reid, který vedl vydavatelství LaFace Records, považoval Ushera za výjimečný talent, a když mu chyběl hit, který by katapultoval zpěváka mezi hvězdy, rozhodl se obrátit na svého vlivného známého – P. Diddyho (v té době vystupujícího pod přezdívkou „Puffy“). Reid věřil, že Diddy může dodat Usherovi „drzost“ a „styl“ potřebné pro úspěch. Nicméně, jak sám později přiznal, znepokojovalo ho, že svěřil dospívajícího mladíka do rukou osoby s pověstí divokého pařmena.
Mentor, nebo manipulátor?
Tzv. „Puffyho tábor“, kam byl Usher v New Yorku vyslán, měl podle Reida a Diddyho fungovat jako zasvěcovací kemp do světa showbyznysu, kde se mladí talenti mohli ponořit do „reálného“ prostředí hudebního průmyslu. Usher v rozhovoru z roku 2004 pro Rolling Stone vzpomínal, že se zde ocitl v „úplně jiném světě“ – světě večírků a sexuální otevřenosti, který ho zaskočil. Atmosféra kempu podle Ushera zahrnovala věci, které pro čtrnáctiletého mladíka nebyly vůbec vhodné. Později v roce 2016 také zmínil, že by svým vlastním dětem podobnou zkušenost nedopřál, což vyvolává otázky, nakolik tento „tábor“ ovlivnil jeho další vývoj a pohled na kariéru.
V posledních letech čelí P. Diddy, vlastním jménem Sean Combs, vážným obviněním z manipulace, sexuálního obtěžování a zneužívání své moci ve vztahu k mladým umělcům. Tato obvinění vrhla nový pohled na tzv. Puffyho tábor a na to, jaký vliv mohl mít na Ushera i na další mladé hvězdy, jako byl Justin Bieber. Rodiče někdejších dospívajících hvězd i část veřejnosti nyní přemýšlí, zda tento projekt ve skutečnosti nevyužíval psychologickou zranitelnost talentů více než jejich touhu po kariérním úspěchu
Kemp, který měl fungovat jako výcvik a zasvěcení, se podle mnoha svědectví vymkl původnímu záměru. Kritici tvrdí, že Puffyho tábor se stal místem, kde byly hraniční linie mezi kariérním mentorstvím a zneužitím důvěry a moci často rozmazány. Diddy a jeho kemp se tak staly symboly rozporu mezi snem o slávě a tvrdou realitou hudebního průmyslu, který může snadno proměnit nevinné ambice v bolestné zkušenosti.
Případ Usherova pobytu u Diddyho tak přispěl k širší debatě o tom, co vše obnáší výchova mladých umělců a jak důležité je stanovit jasné hranice. V době, kdy Diddyho životní styl a „kempy“ čelí kritice a obviněním, je toto téma stále aktuální, a vrací se otázka, zda svět zábavního průmyslu poskytuje mladým talentům opravdu bezpečné zázemí, nebo zda využívá jejich zranitelnosti jako prostředek k zisku a moci.
Podívejte se, jak probíhalo focení s Playmate Sandrou Taškovičovou: