20. února 2023 13:28

Pharrell Williams nahradil Virgila Abloha

Od předčasného skonu Virgila Abloha na konci roku 2021 (módní vizionář podlehl vzácné formě mimořádně agresivní formy rakoviny) bylo křeslo ředitele pánské módy jednoho z nejvýznamnějších módních brandů Louis Vuitton prázdné. Minulý týden vydala společnost LVMH nejbohatšího muže světa Bernarda Arnaulta tiskovou zprávu, v níž oznámila, že novým kreativním bossem pánské řady se stal rapper Pharrell Williams.

Držitel několika cen Grammy, jehož singl Happy z roku 2014 ovládl prestižní žebříček Billboard Hot 100 a v USA dosáhl díky prodeji šesti milionů kusů šestinásobného platinového ocenění, představí vlastní debutovou kolekci v červnu v Paříži. Šéf značky Pietro Beccari v této souvislosti hovoří o comebacku. „Jsem rád, že můžu přivítat Pharrellův návrat po úspěšné spolupráci v letech 2004 a 2008. Jeho kreativní vize vybočuje z mantinelů a nepochybně povede značku Louis Vuitton k nové, vzrušující kapitole.“

Univerzální talent

Louis Vuitton není zdaleka první módní štací rappera. V roce 2018 navrhl Pharrell s Markem Jacobsem řadu slunečních brýlí. Navrhoval pro top brandy, jako Chanel a Moncler, posledně jmenovaný představil v únoru kolekci navrženou Pharrellem. Dlouhodobě spolupracuje se sportovním gigantem Adidas, který nedávno uvedl na trh jeho řadu péče o pleť Humanrace.

Rapper je představitelem „hypermoderní“ módy, která oslovuje především mladou generaci, což se zlehka tluče se značkou Louis Vuitton oslovující spíš konzervativní a movité zákazníky. „Pokud nasloucháte sami sobě a jste spokojeni sami se sebou, nosíte to, co vám vyhovuje,“ konstatoval před třemi lety v rozhovoru pro magazín GQ, když se předtím objevil na obálce News Masculinity Issue oděn do žluté péřové bundy tvarem připomínající plesové šaty.

Jako člen skupiny N.E.R.D., kombinující rock, funk a hip hop, importoval Pharrell už před dvaceti lety na pódia prvky skateboardové módy. Jako prozíravá se ukázala být rovněž jeho sázka na vzestup genderově neutrálního oblečení, také proto se stal v roce 2017 prvním mužem, který se objevil v reklamě Chanel, když zabodoval sportovní Chanel Pharrell kolekcí.

Něco velkého?

Média pak shodně konstatují, že volba Pharrella šéfdesignérem pánské módy je logických vyústěním vzájemné spolupráce mezi umělcem a LVMH. Před dvěma lety se stal šéfem značky Kenzo, která je součástí konglomerátu, rapperův kreativní mentor Nigo. Jejich kariéry se protnuly už v roce 2000, kdy založili streetwearovou značku Billionaire Boys Club. Pharrell je od té doby pravidelným návštěvníkem show svého bývalého obchodního partnera a součástí dress code jsou brýle poseté diamanty, které na základě jeho návrhu vyrobilo věhlasné šperkařství Tiffany & Co., poslední luxusní módní značka, kterou si LVMH pořídilo.

Pharrell Williams se tak stal odpovědným za dvě roční kolekce pánské módy Louis Vuitton, a to včetně tašek a doplňků. Hlavní hrdina se ke směru, kterým hodlá LV vést, zatím nevyjádřil. Na instagramu se však objevil příspěvek, jehož autorem je jeho kamarád, americký rapper Pusha T, který píše: „Skutečně se to děje a je to něco velkého.“

Sdílejte článek
Štítky móda styl Kenzo Bernard Arnault Pharrell Williams Chanel LVMH - Moët Hennessy Louis Vuitton Humanrace