Meta, společnost stojící za Facebookem a Instagramem, přišla s novým nápadem na rok 2025. Chce zaplnit sociální platformy AI uživateli. A jak se dalo očekávat, reakce od lidí nejsou moc pozitivní.

Meta, společnost stojící za Facebookem a Instagramem, přišla s novým nápadem na rok 2025. Chce zaplnit sociální platformy AI uživateli. A jak se dalo očekávat, reakce od lidí nejsou moc pozitivní.
Podle Financial Times Meta vyvíjí různě AI produkty, včetně možnosti vytvářet na Instagramu a Facebooku postavy umělé inteligence. Connor Hayes, viceprezident pro generativní AI v Meta řekl: „Očekáváme, že tyto AI postavy se postupem času stanou běžnou součástí našich platforem, stejně jako klasické účty. Budou mít svoje profily, fotky a budou schopné generovat a sdílet obsah.“
Meta už o tomto projektu mluví delší dobu, ale reakce veřejnosti jsou smíšené. Hlavní důvod? Meta investovala spoustu peněz do vývoje umělé inteligence a teď hledá způsoby, jak z těchto investic získat co největší výnos.
Pokud je nějaký způsob, jak AI zapojit do Facebooku, Instagramu nebo WhatsAppu, Meta to zkusí. Společnost dokonce koupila platformu SocialAI, která je plněna boty hrajícími různé role.
Je taky jasné, že Meta si všimla rostoucí popularity aplikace Charakter.ai, kde si mladí uživatelé vytvářejí a komunikují s AI postavami. Tato aplikace, i přes své právní problémy, ukazuje, že interakce s umělou inteligencí je pro mnoho lidí přitažlivé.
I když se může stát zvláštní, že společnost, která dříve bojovala proti falešným profilům, teď sama zavádí simulované účty, Meta věří, že tento krok může být přínosný. Nové umělé postavy by podle společnosti mohly přispívat do diskusí vedle vašich přátel, rodiny či celebrit a přidat tak nový rozměr do sociálních sítích tak, jak je známe nyní.
Meta už dlouho pracuje na automatizaci různých funkcí svých platforem, jako jsou doporučené příspěvky nebo lidi, které byste mohli znát. Zavedení AI postav je jen dalším krokem v tomto procesu. Ačkoliv to může znít zvláštně, Meta věří, že AI postavy by mohly přinést do sociálních sítí nový typ interakce.
Na titulní straně lednového čísla je okouzlující Denisa Gudelj: