Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět
Co hledáte?
Smazat
Reklama
Večeře: Dobrý sluha, horší pán
Večeře: Dobrý sluha, horší pán Autor: profimedia.cz
Lifestyle

Večeře: Dobrý sluha, horší pán

Vydáno: 29.10.2018
Jeden z častých mýtů praví, že pozdní večeře rovná se neforemné tvary. Opak je pravdou. Pomocí vhodné večeře se totiž stabilizuje hladina cukru, do těla se pak uvolňuje hormon glukagon, účinný likvidátor tukových zásob. Chodit do postele s prázdným žaludkem se naopak ukazuje jako chyba, neboť tělo spaluje i během spánku. Podstatný detail je však skryt ve volbě vhodných potravin.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
  1. BÍLÁ RÝŽE
    Nemálo lidí se ve snaze upravit hmotnost rozhodlo vyměnit bílou rýží za hnědou. Nic moc rozhodnutí. Bílá rýže totiž obsahuje patřičné množství vitaminů a minerálů, navíc zlepšuje kvalitu spánku. Existují rovněž výzkumy, podle kterých 100 gramů vařené rýže spořádané hodinu před spaním podporuje hubnutí. Pozor na koření, kari či smetanová omáčka rovněž nepředstavují vhodnou přílohu.
      
  2. VÝVAR
    Nejlépe kuřecí či zeleninový. Teplá polévka totiž tělo „zklidní“. Nejlepší je vývar čirý, přítomnost masa, doporučujeme krůtí či kuřecí, rozhodně nepředstavuje žádnou tragédii.
  3. SENDVIČ
    V případě večeře nic nepokazíte sendvičem z celozrnného pečiva, k tomu vařené krutí, případně kuřecí maso, které předtím posloužilo k přípravě vývaru. Doporučit lze i šunku. Pokud sendvič obohatíte o zeleninu, není co řešit.
      
  4. SÝR
    Doby, kdy byl sýr kvůli tvrzení zaručených „odborníků“ v nemilosti, jsou naštěstí za námi. Opět platí, že zdraví a sílu lze nalézt v sýru. Jako večeře se ale varianta obalovaného sýra připraveného ve fritéze nejeví jako nejlepší. Jinak je ovšem sýr nositelem cenných bílkovin, poskytuje pocit nasycení a zrychluje metabolismus.
  5. RYBY, MOŘSKÉ PLODY
    Zatímco červené maso zpracovává žaludek pět hodin, v případě ryb a mořských plodů se tak děje pětačtyřicet minut. Pravda, snad s výjimkou makrely se jedná o docela drahý špás, na druhu stranu jsou ryby spolu s mořskými plody nositeli tolik cenných omega 3 mastných kyselin a vitaminů D. Oboje zlepšuje kvalitu spánku.
      
  6. SÁDLO, ŠKVARKY
    Opět platí, že se vážení dietologové svého času bojem proti sádlu, ale také špeku či škvarkům mýlili. K pocitu nasycení stačí nějakých 50 gramů. K tomu navíc dobrý pocit z toho, že kromě chuti poskytují v rozumné míře konzumované tuky tělu dobrý cholesterol, navíc dopomáhají k „promazání“ kloubů a elasticitě cév. A nesmíme zapomenout na to, že tuk podávaný v rozumné míře zvyšuje hladinu testosteronu.
  7. SLADKOSTI
    Lžící medu, rozinkami či hořkou čokoládou v přiměřeném množství ani večer rozhodně nic nepokazíme. A těch antioxidantů...
      
    Pomocí vhodné večeře se stabilizuje hladina cukru, do těla se pak uvolňuje hormon glukagon, účinný likvidátor tukových zásob.
    Pomocí vhodné večeře se stabilizuje hladina cukru, do těla se pak uvolňuje hormon glukagon, účinný likvidátor tukových zásob.
    profimedia.cz
Související témata: jídlo , večeře , zdraví , vzhled
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama