Chcete zabít dvě mouchy jednou ranou a spojit příjemné s užitečným? Co v takovém případě zkusit automobilová muzea. Playboy vybral sedm institucí, do kterých je možné se dopravit autem a jejich návštěvu zkombinovat s dalšími prožitky.

Chcete zabít dvě mouchy jednou ranou a spojit příjemné s užitečným? Co v takovém případě zkusit automobilová muzea. Playboy vybral sedm institucí, do kterých je možné se dopravit autem a jejich návštěvu zkombinovat s dalšími prožitky.
Nevím jak po brexitu, ale do konce března je času dost. Jedno z největších muzeí svého druhu má ve sbírce kolem tří set vozů. Vzhledem k místu a názvu logicky převládají značky Jaguar, Land Rover, Mini, Rolls-Royce, Aston Martin a Bentley. Z konkurenčních vozů se těší nemalé pozornosti Ford.
Kdo alespoň jednou nenavštívil muzeum Ferrari, jako by nebyl. Mezi všemi vozy kultovní značky pochopitelně nechybějí monoposty F1, se kterými Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Mike Hawthorn, Graham Hill, John Surtees, Niki Lauda, Michael Schumacher, Jody Scheckter a Kimi Räikkönen, dobyli svět. Kromě prohlídky aut jsou v prostorách muzea k dispozici rovněž simulátory včetně formule 1. Stačí zaplatit mírný poplatek, sednout a jet.
Prohlídky největšího automobilového muzea na Apeninském poloostrově bývají tematicky zaměřeny. Expozice má 200 exponátů, její součástí je rovněž monopost F1 Ferrari. Po předchozí dohodě můžete navštívit prostory, které nejsou součástí standardní prohlídky. V jejich útrobách jsou skryty stroje z kategorie mimořádných.
Jak praví název, muzeum je pouze o jediné, leč ikonické značce. Mimochodem, Alfa Romeo vyhrála v roce 1950 v anglickém Silverstone první závod F1, zásluhou pilota Giuseppa Fariny pak ovládla v letech 1950–1951 první dva šampionáty formule 1. 250 exponátů nabízí průřez toho nejlepšího, od retra přes standard po supersporty.
Osobní vozy, kamiony, tahače, supersporty, monoposty F1. To nejlepší z Mercedesu naleznete v devítipodlažní budově. Exponáty jsou seřazeny chronologicky, prohlídka začíná odshora dolů. V přízemí je několik stylově zařízených kaváren, nechybí ani prodejna se suvenýry. Pokud cestujete s partnerkou a chcete si prohlídku muzea opravdu užít, doporučujeme dopravit předtím dotyčnou do Outletcity Metzingen asi 30 km od Stuttgartu.
V současné době se v muzeu nachází 450 exponátů toho nejlepšího z historie značky, jejíž základy položil v roce 1931 rodák z Vratislavi Ferdinand Porsche. Mezi vozy nechybějí takové skvosty, jako Porsche 356 „č. 1 Roadster“, historicky první sportovní vůz uvedený do provozu v červnu 1948. Nejen skalní příznivce značky nepochybně zaujme 935 Moby Dick z roku 1978, první závodní vůz Porsche s kapalinou chlazenými hlavami válců. Nebo vítězné 911 SC Paris Dakar z roku 1984 či 962 z roku 1987, které v témže roce vyhrálo slavnou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.
Bavorsko, nejbohatší spolkovou zemi, proslavil fotbalový klub FC Bayern Mnichov, pivní Oktoberfest a vozidla značky BMW. V praxi to znamená, že zhruba čtyři hodiny jízdy od Prahy můžete zajet do muzea, pak skočit na pivo a nakonec zajít na fotbal. Muzeum je součástí komplexu BMW Welt, který se rozkládá na ploše 5000 metrů čtverečních. Kromě osobních automobilů nechybějí monoposty F1, jsou k vidění motorky a dokonce i letadla.