4. srpna 2020 20:50

Johnnie Walker slaví 200. narozeniny

Příběh nejprodávanější whisky světa se začal psát v roce 1820, kdy obchodník a míchač John Walker otevřel ve skotském Kilmarnocku obchod s whisky. Žezlo pak převzal syn Alexandr, v roce 1867 se na trhu objevila Walkers’s Old Highland Whisky, která je dnes známa pod názvem Johnnie Walker Black Label.

Honza chodec

Na dalším vývoji tradiční skotské lihoviny, které holdovali mimo jiné britský premiér Winston Churchill a nejslavnější filmový archeolog Indiana Jones (Harrison Ford), pracovali vnuci zakladatele George a Alexandr II., kteří přišli kromě tradičních hranatých lahví s barevným označením jednotlivých řad – Red, Black, Green, Gold, Blue, Swing. V roce 1893 koupila společnost J. Walker and Sons palírnu Cardhu, přičemž whisky této značky tvoří od té doby základ Johnnie Walker Black Label. V roce 1909 se objevil poprvé kráčející muž v reklamě, od roku 1937 je jeho postava stěžejním motivem etikety. Nejslavnějším chodcem se stal v roce 2009 herec Robert Carlyle, který v reklamním klipu The Man Who Walked Around the World převyprávěl během pěti minut historii značky.

U příležitosti poslední řady kultovního seriálu Hra o trůny (2019) přišla řada na bílého chodce. Stalo se tak prostřednictvím termoaktivní láhve s názvem White Walker by Johnnie Walker Game of Thrones, do Česka přitom putovalo jen 7000 lahví. Whisky v chuti nabízející vanilku, karamelizovaný cukr a lesní ovoce má 41,7 % alkoholu. Za 40 % stojí tradiční Johnnie Walker Black Label, za 1 % se skrývá Železný trůn, zatímco číslo 7 symbolizuje království Západozemí.

Velkolepá oslava

Oslavu velkých kulatin pojal Johnnie Walker velkolepě, a to prostřednictvím tří exkluzivních řad. „Každá z řad přináší vlastní pohled na dvě stovky let historie naší značky, jedná se o stylový způsob, jak oslavit narozeniny,“ prohlásil při této příležitosti master blender Jim Beveridge, jinak také držitel Řádu Britského impéria (OBE) Jejího Veličenstva královny Alžběty II., za vynikající služby ve prospěch whisky. Mimochodem, Jim Beveridge je teprve šestý master blender v dvousetleté historii značky.

JOHNNIE WALKER BLUE LABEL LEGENDARY EIGHT

Blend z osmi druhů whisky palíren z roku 1820 – Brora, Cambus, Port Dundas, Carsebridge, Oban, Blair Athol, Lagavulin a Teaninich. Výsledkem je výtečný mok chuti hnědého cukru, dušených jablek a kakaa. Cena kolem 350 dolarů.

JOHN WALKER AND SONS CELEBRATORY BLEND

Vzpomínka na časy, kdy původní Old Highlands Whisky prorazila do světa. Jim Beveridge hovoří v této souvislosti z pozice muže nad jiné povolaného o smyslné cestě, tónech sladkých sušených rozinek, jemném koření a marcipánu. Nechybějí pečené ořechy, moučkový cukr a jemná rašelina.

JOHN WALKER AND SONS BICENTENARY BLEND

Exkluzivní blend tvoří exkluzivní whisky zrající minimálně 28 let, součástí jsou i exkluzivní whisky z dnes již nefunkčních palíren Pittyvaich, Cambus a Port Ellen.