návrat zpět
Co hledáte?
Smazat

reklama

reklama

Autor: profimedia.cz
Lifestyle

10 tipů jak na zimní tuk

Vydáno: 17.01.2020
Nacházíme se v nejstudenějším ročním období a máme za sebou prosinec, jehož zejména poslední třetina je spojena s tradičním obžerstvím. Proto bychom měli už dnes myslet na to, jak budeme vypadat v měsících, kdy tuky skrývající bundy a kabáty nahradí trika.
  1. SKOŘICE
    Finančně nenáročný, přesto však velmi účinný bojovník s cukrem. Pokud si po dobu alespoň 40 dnů budete dávat nepatrné množství v podobě poloviny polévkové lžíce denně, kterou můžete ochutit například kávu, můžete počítat s dvacetiprocentním zrychlením metabolismu cukrů. Vynikající v kombinaci s medem.
      
    Autor: Thiry CC BY-SA 1.0
  2. SALÁT RADICCHIO
    Pod názvem radicchio se skrývá salátová čekanka, která se těší velké oblibě především v Itálii. Představuje vynikající základ pro salát spalující tuky. Obsahuje totiž nadstandardní množství vitaminu K. Podle bádání vědců Tuftsovy univerzity zvyšuje tento vitamin aktivitu inzulinu, glykogen tak netvoří tukové zásoby. Stačí 20 gramů denně.
  3. VAJÍČKA
    Tradiční, v minulosti zatracovaný pokrm obsahuje v první řadě bílkoviny. Navíc potlačuje chuť k jídlu, děje se tak především díky vitaminům A, D, E a K obsaženým ve žloutku. Jak ukázaly studie publikované v magazínu Journal of Obesity, snídaně v podobě dvou vajíček rovná se snížení denního příjmu o 400 kalorií. K tomu nutno přičíst větší množství energie.
      
    Autor: cyclonebill CC BY-SA 2.0
  4. PINIOVÉ OŘÍŠKY
    Cenný zdroj rostlinných živin, základních minerálních látek a vitaminů. Obsahují mononenasycené mastné kyseliny pomáhající snížit hladinu cholesterolu v krvi. Podle výzkumů přispívají k hubnutí, neboť omezují chuť k jídlu. Obsahují totiž pinolenovou kyselinu startující enzymy potlačující hlad.
  5. JABLKA
    Pro snížení hmotnosti ideální ovoce. Jablka totiž obsahují pektin, který v žaludku bobtná, čímž navozuje pocit sytosti. Kromě toho mají jablka vysoký obsah draslíku zabraňující ukládání vody v těle. Podle American of Clinical Nutrition snižují coby zdroj vlákniny ukládaní tuků až o 44 procent.
      
    Autor: Gphoto CC BY-SA 3.0
  6. ČOČKA
    Svého času tradiční pokrm je nabitý bílkovinami a neobsahuje přitom žádný tuk. Ve vodě nerozpustná vláknina, kterou čočka obsahuje, snižuje cholesterol a vyrovnává hladinu cukru v krvi. Dlouhodobě zasytí. Zdatný bojovník se stresem, který nás žene k ledničce.
  7. KÁVA
    Oblíbený, pro mnohé nezbytný životabudič patří do kategorie diuretik, které způsobují odvodňování a ukládání vody v těle. Kofein pak umí nabudit metabolismus a zrychluje spalování. Proto ho často využívají sportovci před cvičením. V kombinaci s nízkotučným mlékem navíc káva zasytí a potlačuje pocit hladu.
      
    Autor: Julius Schorzman CC BY-SA 2.0
  8. SÝR TOFU
    Sýr vyráběný srážením sójového mléka má vysoký obsah bílkovin, jeho prostřednictvím lze tělo naplnit mnoha živinami bez nutnosti přijmout přehnaně vysoké množství energie. Jak uvádí The New England Journal of Medicine, 47 gramů sójového proteinu, přesně tolik obsahuje balení 300 gramů sýra tofu, snižuje hladinu cholesterolu až o 20 procent.
  9. LIMETY
    Citrusové ovoce patří do základní výbavy každého barmana, zároveň je však díky významnému podílu vitaminu C vhodným nástrojem k snižování hmotnosti. Limety jsou méně kyselé než citron, proto je lze konzumovat s vodou v prakticky neomezené míře. Pro lepší pocit a chuť můžeme v rámci navození „mojito atmosféry“ přidat pár lístků máty.
      
    Autor: Rainer Zenz CC BY-SA 3.0
  10. ZELNÁ VODA
    Voda ze zelí, i když může být spojena s následným delším pobytem na toaletě, představuje elixír zdraví. Vzhledem k čisticímu účinku podporuje výrazně snižování hmotnosti. Kromě toho pravidelná konzumace snižuje riziko obezity, cukrovky, srdečních onemocnění. Zelná voda pomáhá na revma a artritidu, snižuje nespavost a deprese.
Související témata: zdraví , hubnutí , potraviny , jídlo , dieta , hitparáda