Retro je zpět! V prosincovém vydání Playboye připomínáme devadesátá léta s ikonami jako Sylvester Stallone nebo Pamela Anderson. Vzpomeňte na tehdejší módní výstřelky, ochutnejte znovu nejoblíbenější nápoje doby... Jaké to bylo na přehlídkových molech i před filmovou kamerou, prozradí Simona Krainová. Retro umění zhodnotí Pasta Oner. Nechybějí ale ani novinky, luxusní automobily, současné technologie a samozřejmě krásné ženy.
Lamborghini zařadilo v případě definitivního konce spalovacích motorů lehce zpátečku
Předprodukční koncept prvního elektromobilu značky Lamborghini nazvaný Lanzador GT byl představen letos v srpnu.
Zdroj: Lamborghini
Předprodukční koncept prvního elektromobilu značky Lamborghini nazvaný Lanzador GT byl představen letos v srpnu.
Zdroj:
Lamborghini
Přestože „býčí“ automobilka pracuje ze všech sil na vývoji svého prvního elektromobilu, předprodukční koncept Lanzador GT byl představen letos v srpnu a sériová výroba má být zahájena v roce 2028, nezbavuje se tak úplně ambicí spojených s klasickými atmosférickými motory.
Jak totiž řekl v rozhovoru pro server Autocar generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann, není radno lámat nad vozy se spalovacími motory pomyslnou hůl. Do hry totiž může vstoupit syntetické palivo. Pro lehce zasvěcené se jeho vyjádření nerovnalo velkému překvapení, loni v únoru se totiž v rozhovoru pro Welt am Sonntag nechal slyšet, že syntetika udrží spalovací motory ve hře i po roce 2030. „Naším záměrem je mít elektromobily SUV Urus a Lanzador GT na trhu do konce dekády, supersporty se vydaly cestou hybridizace. Vzhledem k tomu, že vývoj sportovního vozu zabere čtyři roky, máme nějaký čas na to, abychom si vyjasnili další postupy,“ řekl boss automobilky. „Sportovní vozy na syntetické palivo můžou být naší budoucností. Musíme ale počkat, jak se k tomu postaví zákonodárci.
Sériová výroba Lanzadoru GT má být zahájena za pět let.
Zdroj: Lamborghini
Sériová výroba Lanzadoru GT má být zahájena za pět let.
Zdroj:
Lamborghini
Sázka na syntetický benzin
Prohlášení Stephana Winkelmanna vychází z faktu, že Lamborghini je součástí koncernu Porsche, který vyvíjí nemalé snahy o výrobu syntetického benzinu. Ten vzniká chemickou reakcí vodíku a oxidu uhličitého, proto splňuje definici uhlíkově neutrálního paliva. K tankování je možné využít současnou čerpací infrastrukturu, pro jízdu stačí upravit standardní spalovací motory. Přestože šéf Porsche Oliver Blume před dvěma lety v rozhovoru pro list Bild am Sonntag oznámil, že do konce dekády bude 80 procent aut hybridních a elektrických, stejná značka loni ohlásila investici v hodnotě 75 milionů dolarů do e-fuels.
Na konci loňského roku pak automobilka zahájila začátek výroby syntetických paliv v nové továrně v Chile. Pro ověření konceptů se zatím bude vyrábět 130 tisíc litrů paliva ročně, na konci desetiletí by se mělo jednat o 55 milionů litrů, na rok 2032 je plánována produkce 550 milionů litrů. Továrna, kterou Porsche postavilo ve spolupráci s HIF Global a Siemens Energy, stojí v Punta Arenas. Jak sice uvádí server drive.cz, podle aktuálních propočtů vyjde litr na 208 korun, nicméně vzhledem k tomu, že průměrná cena Lamborghini Aventador z roku 2014 je 15 000 490 korun, majitel nemusí náklady na palivo asi moc řešit. A je pravděpodobné, že „legalizace“ syntetického benzinu přinese navýšení výrobních kapacit a snížení ceny.
Lamborghini ale vidí budoucnost i v automobilech poháněných syntetickým benzinem. Vloni byla otevřena v Punta Arenas továrna, která by měla v roce 2032 produkovat až 550 milionů litrů těchto paliv.
Zdroj: Porsche AG
Lamborghini ale vidí budoucnost i v automobilech poháněných syntetickým benzinem. Vloni byla otevřena v Punta Arenas továrna, která by měla v roce 2032 produkovat až 550 milionů litrů těchto paliv.
Zdroj:
Porsche AG
Býk o síle tisícovky koní
Aktuálně se veze automobilka, která vznikla díky tomu, že se do té doby výrobce a prodejce traktorů signore Lamborghini nepohodl s Enzem Ferrarim, na vlně zájmů o hybridy. V březnu proto trh zaregistroval elektrifikované Lamborgini Revuelto za 900 tisíc dolarů. Počáteční nadšení movitých fanoušků značky zchladila tisková zpráva z poloviny července, ve které Stephan Winkelmann potvrdil, že nástupce kultovního modelu Aventador je vyprodaný do konce roku 2025.
V praxi to znamená, že pokud se někomu podařilo s patřičnou dávkou nezbytného štěstí dostat na čekací listinu, bude si muset na vysněný supersport nejméně tři roky počkat. Jak dále firemní boss dodal, většina objednávek byla realizována s předstihem ještě předtím, než byl nový model v březnu slavnostně představen.
Hybridní Lamborghini Revuelto je vyprodáno do konce roku 2025.
Zdroj: Lamborghini
Hybridní Lamborghini Revuelto je vyprodáno do konce roku 2025.
Zdroj:
Lamborghini
Nová éra
Podle tiskové zprávy zahajuje revuelto novou éru, neboť až do roku 2025 bude značka vyrábět výhradně vozy s hybridním pohonem. Průkopníkem se stalo Lamborghini Sián za tři miliony dolarů, které bylo ovšem vyrobeno v limitované edici, zatímco revuelto spadá do kategorie sice exkluzivních, ale sériově vyráběných vozů.
Nový model nese tradičně název po slavném býkovi, který bojoval ve Španělsku v 80. letech 19. století. Zatímco design víceméně navazuje na Aventador, pod kapotou se udála revoluce v podobě nového, 6,5litrového atmosférického motoru V12 o síle 813 koní. Zároveň se tak jedná o nejvýkonnější dvanáctiválec v historii značky. Dalších 202 koní dodala trojice elektromotorů, Revuelto je tak zároveň nejvýkonnější sériově vyráběný vůz z produkce značky. Elektromotory berou „šťávu“ prostřednictvím baterie 3,8 kWh umístěné mezi sedadly, kterou lze nabíjet z portu v předním zavazadlovém prostoru.
Podle dobře informovaných interních zdrojů, rovněž nástupce modelu Huracán, jehož představení je plánováno na konec roku 2024, bude spoléhat na elektromotory. Základem bude ale motor V8 s dvojitým přeplňováním.