Playboy: Máte titulní stránku Playboye, doděláváte album, zdá se, že si užíváte života...
Olga: To je pravda, naštěstí mám i v těhotenství hodně energie. Jsem spokojená, všechno běží, jak má.
Playboy: O čem album bude?
Olga: Vypovídající je název Patříme k sobě, vedle hitů, jako Protože to nevzdám, jsou jeho součástí i nové písničky, jedna z nich je právě o Rallye Dakar. Píšu si hudbu i texty, popisuji stav své mysli, případně reaguji na to, co se děje v mém okolí. Prostě se nechávám inspirovat životem.
Playboy: Není moc zpěvaček, které tvoří bez cizího přispění. Napadají mě Alanis Morissette a Suzanne Vega, což není vůbec špatná společnost.
Olga: To opravdu ne. Snažím se o pop-rock, většinu písniček skládám s kytarou, ale někdy se dostane i na piano.
Playboy: Je snazší fotit, nebo natáčet album?
Olga: Baví mě jakýkoli tvůrčí proces, včetně natáčení ve studiu, tvorby videoklipů, obalů alb. Ale našla jsem se i při focení do tak úžasného časopisu, jakým je Playboy.
Playboy: V životě jdete jednoznačně po výzvách, jak je to s muzikou? Alba na sebe navazují, nebo preferujete přístup hledačů Boba Dylana, případně Davida Bowieho a říkáte si, že i hudební život je změna.
Olga: Všechno se snažím dělat tak, aby mě to bavilo, nemusím zavedené osvědčené postupy, nechci být zařazena do nějaké škatulky. To, co dělám, je pokaždé založeno na vlastním pocitu, jedná se o moji výpověď. Například písnička Jsem optimista vychází z mého pozitivního přístupu k životu. Nebo Memento mori – věc na novém albu – je o tom, že člověk by si měl vážit nového dne. Nevadí mi přeskakovat do různých stylů, zkoušet nové nástroje.
Playboy: Odhaduji, že vaše alba vznikají spíš spontánně, ne na základě přísně dodržovaného edičního plánu.
Olga: Před osmi lety jsem si založila vlastní vydavatelství. V něčem je dobré být vlastním pánem, na druhou stranu termínový bič má taky něco do sebe. Ale vzhledem k tomu, že se chystám na roli maminky, jsem si na sebe bič upletla sama.
Playboy: Ale bič nápadům a inspiraci neporučí...
Olga: To je sice pravda, ale jsem šuplíkový typ, takže mám natočená dvě alba, jedno pro Ameriku v angličtině, druhé v češtině. Stačí je vytáhnout z šuplíku a vydat.
Playboy: Popište mi, jak vypadá váš tvůrčí proces.
Olga: Nejčastěji skládám s pomocí kytary a diktafonu v mobilu. Odhaduji, že v něm mám tak sedm set nahrávek různých nápadů. Každé úterý a středu pracuji ve studiu Rooftop, ve kterém se snažím nápady posouvat, dodělávat. Takže na začátku všeho je spontánní proces v podobě chutě, energie, pohnutek a potom přichází stadium dokončování.
Playboy: Jak přijali vaši fanoušci pictorial a obálku Playboye?
Olga: Šla jsem do toho s tím, že jako první těhotná Češka na obálce otevřu téma, které je pro nemálo lidí stále tabu. Moji fanoušci mě znají a vědí, jaká jsem, proto moje rozhodnutí, podpořené velmi povedeným výsledkem, respektují.
Playboy: Něco z focení, o čem budete vyprávět své holčičce.
Olga: Řekla bych, že si to taky užila. Vrtulník, dva bílí koně, jeden z nich se trochu splašil, do toho déšť. Jednalo se o docela dramatické focení. Určitě budeme mít na co vzpomínat.
Playboy: V roce 1985 fotila zpěvačka Grace Jones pro Playboy a zahrála si v bondovce. Vy film asi letos nestihnete, nicméně jak vidíte pokračování své filmové dráhy?
Olga: Mám za sebou pár rolí, ve filmu Ženy a život jsem si zahrála, složila hudbu k filmu včetně ústřední písně. Do konce roku to určitě nezvládnu, ale napsala jsem hudební pohádku, kterou bych si přála někdy zfilmovat. Miluji natáčení, jedná se o část mého já.
Playboy: Grace Jones hrála ve filmu Vyhlídka na vraždu. Jste klidný člověk, nebo byste taky čas od času vraždila?
Olga: Jsem svým založením klidný a optimistický člověk, ale nesnáším křivdu. V případě extrémní situace, například obrany dítěte, ženy, bych proto neměla problém s tím jít do konfliktu.
Playboy: Některé dámy tvrdily, že focením pro Playboy uzavírají jednu kapitolu života…
Olga: Právě otevírám kapitolu života jménem žena-matka, k tomu obálka prestižního pánského magazínu. Se svým dosavadním životem jsem docela spokojená, ale to nejlepší teď přijde.