16. května 2023 14:47

Kategorii „držáků,“ které zvládnou nájezd přes 400 tisíc kilometrů, kraluje Japonsko

Jedním z nejdůležitějších kritérií pro nákup vozidla je v případě pragmaticky uvažujícího řidiče spolehlivost, kterou nejlépe charakterizuje nájezd kilometrů. Právě tohoto kritéria se držel server iSeeCars, který vyhodnotil na základě údajů z let 2012 až 2022 automobily schopné nájezdu 250 tisíc mil, což se v přepočtu na kilometry rovná vzdálenosti 402 336 km. Playboy vybral pět vozů různých kategorií, přičemž číslo udává procentuální pravděpodobnost najetí výše uvedených kilometrů. Bohužel, některé z nezničitelných vozů je nutno přivézt z USA, případně vsadit na koupi z druhé ruky.

1. Ford F 350 Super Duty | 49,1%

Dokonalý pracant se zdatně popasuje s nákladem až sedmi tun, nemá problém s přepravou žuly, mramoru či dlažby. O pohyb se stará přepracovaný turbodiesel V8 Power Stroke o objemu 6,7 litru, 507 koní, maximální točivý moment 1267 Nm, spotřeba 12 litrů nafty. Na klasickém tažném zařízení ford páté generace s rámem z vysokopevnostní oceli utáhne přívěs do hmotnosti 9225 kg, při použití podobného zařízení, jako je tomu u sedlových tahačů, je v jeho silách hmotnost 18 444 kg. Součástí základní výbavy je navigace hledající a nalézající bezproblémové trasy. Kamery, které lze umístit také na přívěs, řidiči umožňují sledovat dění kolem celé soupravy. Vzhledem k výše uvedenému se cena kolem 2,5 milionu korun plus náklady na přepravu z USA nejeví jako přehnaná.

2. Toyota Landcruiser | 47,9%

Jak praví v souvislosti s legendárním „japoncem“ titulek z webu garáž.cz: Poctiví drsňáci ještě nevymřeli. A to je moc dobře. Pravda, design připomíná spíš krabici, svezení na asfaltu má k dokonalosti daleko, projetí zatáček je v klidu, zatímco podvozek občas poskakuje, ale o tom starý a moc dobrý off road nikdy nebyl. Na druhé straně nechybějí vychytávky, jako 360stupňový kamerový systém, k tomu rámový podvozek, vpředu nezávislé zavěšení kol, vzadu tuhá náprava. Drsný vůz pro zkušené řidiče má pohon všech čtyř kol, uzamykatelný středový a samosvorný zadní diferenciál, šestistupňová automatická převodovka je vybavena redukcí. Řadový turbodieselový čtyřválec uložený podél vykazuje spotřebu kolem 9 litrů nafty na 100 km. Maximální rychlost 175 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí do 10 sekund. Cena kolem 1,5 milionu korun.

3. Honda CR-V | 27,5%

Další spolehlivý pracant ze země vycházejícího slunce sice zvládne lehčí terén, jeho síla je ovšem především v prostoru a praktičnosti. Kromě toho nabízí minimální hlučnost a na poměry své třídy jedinečný jízdní komfort. Auta pro Evropu se sice vyráběla v Anglii, což se ovšem rozhodně nepodepsalo negativně na kvalitě, na první pohled běžný vůz se pravidelně umisťuje v žebříčku spolehlivosti crossoverů hodně vysoko. Podle dostupných recenzí kraluje benzinový čtyřválec 2.0 i-VTEC o výkonu 114 kW, točivý moment 192 Nm, počítat je třeba se spotřebou kolem 10 litrů na 100 km. Kdo koupí, neprohloupí. Solidní ojetinu lze v bazaru pořídit do 200 000 korun.

4. Subaru Outback | 22,3%

Podle některých zdrojů celosvětově nejprodávanější kombi, kterého se celkově prodalo přes šest milionů kusů, většina produkce je určena pro americký a asijský trh. O jeho kvalitách vypovídá, že zvládne i rozbité české cesty, schopnost zdatně se vypořádat s nerovnostmi je mimořádná. Ideální auto pro řidiče preferující spolehlivost, bezpečí, praktičnost, robustnost a všestrannost. Dobrodružné, ale přesto rodinné kombi, pro které představuje každá zatáčka výzvu. Nejčastěji je outback spojován se čtyřválcovým benzinovým boxerem o obsahu 2,5 litru, o síle 124 kW a 252 Nm, na 100 km/h zrychlí do 10 sekund. Sílu na asfalt přenáší CVT převodovka Lineartronic s osmi virtuálními stupni. Spotřeba do 8 litrů na 100 km. Nový vůz vyjde do 1,1 milionu, ojetý vůz s nájezdem 170 000 km lze pořídit například za 199 900 korun.

5. Toyota Camry | 20,4%

Historicky prověřený sedan se vyrábí od roku 1982, od té doby se vyrobilo přes 20 milionů vozů, každoroční produkce se pohybuje kolem 700 tisíc kusů. Neutuchající zájem ukazuje, že zařazení do kategorie nesmrtelných vozů je namístě. Největším držákem je Camry VIII. generace (XV70), 3,5 V6 Automatic, vyráběná v období 2017 až 2020, která měla v roce 2019 nahradit v Evropě model Avensis, přičemž se jednalo o návrat po 15 letech. Vidlicový motor má 221 kW (301 koní), 362 Nm, s vozem není rozhodně nuda. Vzhledem k tomu, že pro evropské trhy je určena výhradně benzinová verze v podobě zážehového čtyřválce o objemu 2,5 litru (131 kW), který je podporován elektromotorem (88 kW), je nutno se po osvědčeném bojovníkovi se stovkami tisíc kilometrů poohlédnout v USA či v domácích bazarech. Cena ojetin se s nájezdem asi 250 000 kilometrů pohybuje v rozmezí 200 000 až 230 000 korun.

Sdílejte článek
Štítky Toyota Camry spolehlivost automobil nájezd Subaru Outback Honda CR-V Ford F 350 Super Duty Toyota Landcruiser