Úžasný příběh se psal na letošním slavném závodě 24 hodin Le Mans. Ferrari poprvé po 58 letech zvítězilo i s hvězdou F1 za volantem.
V srpnovém Playboyi pózuje známý motorkář Oliver König se sexy Karolínou Holcovou
Úžasný příběh se psal na letošním slavném závodě 24 hodin Le Mans. Ferrari poprvé po 58 letech zvítězilo i s hvězdou F1 za volantem.
Italská automobilová stáj s černým hřebcem ve žlutém znaku po 58 letech ovládla ikonický závod 24 hodin Le Mas a zapsala se tak do opět do závodní historie. Nejenže totiž Ferrari zvítězilo poprvé od roku 1965, ale především tak učinilo na jubilejní sté výročí francouzské motorsportové události.
Triumfu tým dosáhl i díky bývalému závodníkovi Formule 1 Antoniovi Giovinazzimu, jenž jezdíval za spřízněnou italskou stáj Alfa Romeo. Ten byl však jen jedním z mnoha klíčů k úspěchu – zbytek týmu ještě tvořili britský jezdec James Calado a italský závodník Alessandro Pier Guidi. Velkou zásluhu si ale odnáší především celý tým, který se zjevně tentokrát připravil nejen po technické stránce, ale i po té fyzické, takže zvládnul veškeré překážky a výzvy, jimž během 24 hodin na slavné trati čelil.
Class leaders
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 11, 2023
⏱️ Hour 24
#HYPERCAR @FerrariHypercar #51
#LMP2 INTER EUROPOL COMPETITION #34
#LMGTEAM @CorvetteRacing #33
#LeMansCentenary pic.twitter.com/LFAGbIRGbX
Každopádně v řeči čísel ujelo Ferrari dohromady 342 kol, byl to však napínák až do konce. Na druhý tým Toyoty totiž při závěrečném vypršení časového limitu měla italská stáj pouhou minutu a 21 vteřin náskok. Oba týmy jely velice těsný závod a rozhodla v podstatě až závěrečná hodina a půl, kdy Toyota ztratila po zvolnění tempa.
V prvních šesti hodinách závodu to navíc vypadalo, že se všechny týmy budou potýkat s nehodami a pomalými koly, když na trati začalo silně pršet. Zásahy počasí tak pouze přidaly na atraktivitě už tak intenzivnímu závodu, kde se na prvním místě postupně vystřídaly Ferrari, Toyota, Porsche, Cadillac a Peugeot. S příchodem noci a několika technickými závadami a později i nehodou Porsche jezdce Kévina Estreho se z toho ale do rána stal závod dvou týmů.
Ferrari mělo po letech opět důvod k oslavám Zdroj: profimedia.cz
Ferrari mělo po letech opět důvod k oslavám Zdroj: profimedia.cz
Ferrari poprvé po 58 zvítězilo v závodě 24 hodin Le Mans Zdroj: profimedia.cz
Ferrari mělo po letech opět důvod k oslavám Zdroj: profimedia.cz
Ferrari mělo po letech opět důvod k oslavám Zdroj: profimedia.cz
Ferrari mělo po letech opět důvod k oslavám Zdroj: profimedia.cz
Ferrari mělo po letech opět důvod k oslavám Zdroj: profimedia.cz
Událost přilákala samozřejmě i řadu celebrit či dalších tváří automobilových sportů. Svému týmu přišel držet palce i mladý Charles Leclerc, současný pilot Ferrari v F1. Samotný start závodu pro změnu byl plně v režii basketbalisty LeBrona Jamese. No a trať se vrátil i herec Michael Fassbender se svým týmem Proton Racing. Představitela Magneta z X-Menů v minulosti uvedl, že je pro něj závodění velkou vášní a že je jeho snem v Le Mans jednou zvítězit. Letos pak za volant usednul už podruhé, ani tentokrát to však nedopadlo příliš zářně. Herec naboural při snaze udržet se v traťových limitech a jeho Porsche muselo předčasně do garáží.
Bokem hvězdných manýrů je však třeba ještě zmínit mimořádný úspěch zcela ženského týmu Iron Dames, který získal 4. místo ve třídě GTE-AM se svým Porsche. Jedná se o nejlepší umístění od dob slavných Lelly Lombardi a Christine Beckers, jež rovněž skončily 4. v roce 1977.
Třídu LMP2 vyhrál tým Inter Europol Competition ve složení Fabio Scherer, Albert Costa a Jakub Smiechowski. Nicky Catsburg, Ben Keating a Nicolás Varrone pak vyhráli s týmem Corvette ve třídě GTE-AM.