22. prosince 2024 09:45

Co dnes dělá holčička z legendární reklamy? Zahnuté špičaté zuby vidí každý den

Já nemusím, já už ho vidím. Slavná věta z dvacet let staré reklamy na Kofolu rok co rok Čechům připomíná, že jsou Vánoce. Hlavní aktérkou scénky je malá holčička, tehdy tříletá Sandra Flemrová.

Je oblíbená u dětí i rodičů! Reklama na Kofolu, kde se malá tříletá holčička uprostřed zasněženého lesa ptá tatínka, jestli bude mít prasátko „taky ty zahnutý zuby nahoru“, už běží v českých televizích nepřetržitě téměř od začátku nového tisíciletí.

Herečce Sandře Flemrové je v současnosti 25 let a reklamě se už nevěnuje, pracuje jako sestra v zubní ambulanci. U zubů tedy vlastně zůstala.

„Při natáčení vánoční reklamy na Kofolu mně byly tři roky. Pamatuji si jen pár záblesků jako například koulovačku se štábem. Reklama se mně ale přesto silně zapsala do života,“ popsala Flemrová na oficiálním webu Kofoly.

Jak to bylo s prasátkem?

Chlupatou hrdinkou českých Vánoc se stala samice prasete divokého, která se narodila v oboře Žleby, nyní žije v záchranné stanici ve východních Čechách a váží přes 80 kilogramů. Nosí jméno Zlatuška a diváci ji mohli vidět také v seriálu Strážmistr Topinka či ve filmu Agnieszky Holland Přes kosti mrtvých.

Dnes ikonický reklamní spot byl do světa vypuštěn v roce 2002 a rychle se stal jedním ze symbolů českých Vánoc. V reklamě po boku Sandry Flemrové v roli tatínka zářil skvělý herec Josef Polášek.

Hlavní tvůrce je po smrti

Za nápadem na reklamu stál marketingový mág a kreativec Robert Peňažka, který bohužel před pár lety prohrál boj s rakovinou. Pěnažka měl obrovský rozhled, za který vděčil i tomu, že mu byl svět malý. Po matce byl Bulhar, po otci Slovák. Vyrůstal v Sofii a New Yorku, později se usadil v Praze. Studoval práva a měl neobyčejné nápady.

„Nebyl vůbec záměr vytvořit legendární kampaň, ale záměr byl přijít s dobrou vánoční kampaní. To je ta hlavní ingredience. Když to uděláš dobře, tak se ti to vrátí a má to šanci stát se legendou,“ vzpomínal sám autor v roce 2020 v podcastu MH Minutes. Od první klapky tušil, že reklama bude úspěšná, že ale stvoří kultovní dílo, to předpovídat nemohl.

Na titulní straně lednového čísla je okouzlující Denisa Gudelj:

Sdílejte článek
Štítky reklama New York Vánoce celebrity Praha Agnieszka Hollandová Východní Čechy Josef Polášek Kofola ČeskoSlovensko a.s. umění, kultura, zábava a média společenská rubrika Žleby Strážmistr Topinka