Nejspíš není sporu o tom, že největší tenisovou událostí letošního roku je prohra Novaka Djokoviće ve finále US Open. Srbský tenista tak přišel o možnost ovládnout během jednoho roku všechny čtyři grandslamy, což se naposled podařilo v roce 1969 Rodu Laverovi z Austrálie.
Kromě toho v důsledku ztráty finále s Rusem Medveděvem se Novak stále dělí o post hráče s největším počtem titulů kategorie Grand Slam s Rogerem Federerem a Rafaelem Nadalem, každý z členů svaté trojice má na svém kontě shodně po dvaceti triumfech. Vzhledem k tomu, že jak Novaka, tak Rogera s Rafaelem baví auta, se Playboy „podíval“ do jejich garáží. Verdikt je na čtenářích, každopádně každý z tenistů preferuje alespoň jeden vůz značky Mercedes a pouze ve dvou případech jsou pak zastoupeny elektromobily.
Novak Djoković: Bentley Continental GT
Jízda víceméně ručně vyráběným vozem slavné britské automobilky musí srbského bouřliváka bavit. Motor Bentley W12 má obsah 6,0 litru garantující zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, maximální rychlost je opravdu stylových 333 km/h. Bentley funguje standardně s pohonem zadních kol, v případě ztráty trakce se aktivuje systém s okamžitým zapojením obou předních kol.
V Djokovićově případě je zajímavé, že ačkoli srbský tenista inkasuje nemalé sponzorské peníze od automobilky Peugeot, v jeho flotile nemá francouzský výrobce automobilů žádné zastoupení. Přitom rozptyl jeho vozového parku je značný – Audi R8, Aston Martin DB9 Volante, Mercedes S 500 či Tesla Model X. Nevděk světem vládne, mohlo by se říct.
Bentley Continental GT
Bentley Continental GT
Rafael Nadal: Aston Martin DBS V12
Oblíbenou bondovkou nezničitelného rodáka z Mallorky je Casino Royale z roku 2006 ve kterém se poprvé představil letos končící Daniel Craig. Na stejný vůz James Bond spoléhal rovněž ve snímku Quantum of Solace. A tak si především antukový král Paříže pořídil stejné auto, kterého se vyrobilo 3385 kusů. Aston Martin je osazen šestilitrovým dvanáctiválcem, který má v sání druhou větev, díky které pracuje podstatně líp ve vysokých otáčkách. Motor dává 516 koní, takže poměrně robustní vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, maximální rychlost 302 km/h.
V případě touhy po hodně sportovním svezení má Rafa k dispozici Ferrari 458 Italia a SL 55 AMG Roadster plus AMG GT S z produkce Mercedesu. A jako ambasador značky KIA občas provětrá Stinger GT 3.3 V6 twin turbo.
Aston Martin DBS
Zdroj: Aston Martin
Aston Martin DBS
Zdroj:
Aston Martin
Roger Federer: Range Rover Sport SVR
Nevím, do jaké míry platí titulek jedné z recenzí, podle nějž si švýcarský fenomén vybral auto SUV, které je zároveň kladivem na supersporty. Každopádně Range Rover kategorie Special Vehicle Operations (SVR) je osazen motorem o síle 575 koní, který zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlost atakuje směle hranici 280 km/h.
Jinak fanoušci Rogera Federera mohou obvinit Playboy z naschválu. Dlouholetým sponzorem jednoho z nejlepších hráčů historie, který v posledních sezonách spíš než se soupeři bojuje se zraněními, je Mercedes. Ostatně, na posledním ročníku Laver Cupu, který Roger vymyslel, se nechal zvěčnit vedle elektromobilu Mercedes EQS. Součástí jeho garáže jsou dále takové skvosty z produkce značky s třícípou hvězdou ve znaku, jako SLR McLaren, SLS AMG Roadster a CLS AMG 63.
Range Rover Sport SVR
Range Rover Sport SVR