I fanoušek hodně rychlých aut má právo na sebeodvážnější sny, například o tom, že jednoho dne bude mít na výběr z několika supersportů značky široké veřejnosti nikoli notoricky známé, přesto vykazující špičkovou kvalitu a neskutečné výkony. Zmiňovanou značkou je od roku 1994 švédský Koenigsegg a Playboy si tímto dovoluje přijít s několika tipy.
1 | Koenigsegg CCXR Trevita | 2010 | 4 850 000 USD
Nepochybně se shodneme na tom, že dlouhodobě nejbohatší sportovec světa boxer Floyd Mayweather by si nekoupil nějakou plečku. Na druhou stranu, na vůz za víc než 100 milionů korun vydělal v ringu za kolo a půl, tedy přesně za 4,5 minuty čistého času. Maximální rychlost 402 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, výkon 1100 koní, hmotnost 1450 kg.
Koenigsegg CCXR Trevita
Zdroj: Koenigsegg
Koenigsegg CCXR Trevita
Zdroj:
Koenigsegg
2 | Koenigsegg One:1 | 2014 | 4 650 000 USD
V roce 2014 psala média v souvislosti s tímto s vozem o „super-mega-hyper car,“ který nemá konkurenci. Stroj z limitované edice sedmi kusů se zapsal do historie nevídaným poměrem hmotnost /výkon, takže kilo váhy rovná se jedné koňské síle. Pokračovatel modelu Agera přitom disponuje motorem V8 s hmotností pouhých 197 kg. Nejvyšší rychlost 430 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy, výkon 1360 koní, hmotnost 1360 kg.
Koenigsegg One:1
Zdroj: Koenigsegg
Koenigsegg One:1
Zdroj:
Koenigsegg
3 | Koenigsegg Agera Final Edition Thor + Väder | 2018 | 4 500 000 USD
Po osmi velmi úspěšných letech se zakladatel a majitel Christian von Koenigsegg rozhodl skončit s řadou Agera. Stalo se tak stylově, prostřednictvím dvou vozů kategorie Final Edition nesoucí skandinávská jména Thor a Väder. Sourozenci se představili předtím, než skončili definitivně u svých německých majitelů na prestižním 2018 Goodwood Festival of Speed v Anglii. Maximální rychlost 430 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy, výkon 1360 koní, hmotnost 1375 kg.
Koenigsegg Agera Final Edition Thor + Väder
Zdroj: Koenigsegg
Koenigsegg Agera Final Edition Thor + Väder
Zdroj:
Koenigsegg
(Článek Koenigsegg Gemera: čtyři žaludky naruby, čtěte v červnovém Playboyi)