Druhá polovina letošního roku se u prestižních automobilek ponese ve znamení mohutné invaze. Playboy začíná postupně představovat novinky kategorií „s větrem úspěšně o závod“.
Ferrari 488 Pista Zdroj: archiv
Druhá polovina letošního roku se u prestižních automobilek ponese ve znamení mohutné invaze. Playboy začíná postupně představovat novinky kategorií „s větrem úspěšně o závod“.
Nástupce slavného modelu Vanquish se rozhodně nemá za co stydět. Pod kapotou bublá motor V12 biturbo o objemu 5,2 litru. K tomu 275 koní a točivý moment 900 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,4 sekundy, maximální rychlost 340 km/h.
Po úspěchu Audi RS 5 Coupé nabízí tradiční výrobce stejný stroj rovněž v provedení cabrio. I v tomto případě se o pohyb stará 2,9litrový šestiválec o výkonu 450 koní, kroutivý moment 600 Nm. Maximální rychlost 280 km/h. Podle dostupných informací se hodně rychlý kabriolet bude nabízet výhradně v provedení quattro s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Žádné luxusní GT, ale plnokrevný sporťák. Topmodel řady M850i xDrive je osazen motorem V8 posíleným o turbodmychadlo, obsah 4,4 litru. K tomu 530 koní, točivý moment 750 Nm.
Nejvýkonnější osmiválec v historii kultovní značky z Maranella disponuje silou 720 koní. Na stovku se dostane z nuly za 2,85 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne za neskutečných 7,6 sekundy. Na závodním okruhu, případně v Německu na dálnici zvládne rychlost 340 km/h.
Skutečný dravec má pětilitrový přeplňovaný motor V8 o síle 600 koní, točivý moment 700 Nm. Nejvýkonnější sériový model anglické automobilky byl loni v létě charakterizován novináři jako „britské kladivo na BMW M3“.
O novince italské automobilky specializované na supersporty se toho zatím moc neví, nicméně cena a výkon až 800 koní jsou výmluvné.
Ve Wokingu vsadili na V8 biturbo o objemu 3,8 litru, výkon 562 koňských sil, točivý moment 620 Nm. S produkcí se začne v říjnu, výrobní proces by měl trvat rok. Ruční sestavování bude probíhat v mateřské dílně.
Čtyřdveřové kupé má být konkurentem Porsche Panamera S. Vrcholná verze AMG GT 63 S 4Matic, rovnající se čtyřlitrovému biturbo osmiválci o výkonu 639 koní, točivý moment 900 Nm, akceleruje na 100 km/h za 3,2 sekundy, maximální rychlost 315 km/h.
Na podzim má spatřit světlo světa také novinka od Porsche. V tomto případě vsadil výrobce na agregát 911 GT3, což je atmosférický plochý šestiválec o obsahu čtyř litrů. Výkon 500 koní, točivý moment 460 Nm. K tomu šestistupňová manuální, případně sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Malý, ale pořádně nabroušený. S maximální možnou rychlostí 264 km/h (předtím nutno za příplatek deaktivovat elektronický omezovač), půjde o nejrychlejší GTI historie. Rychlost garantuje přeplňovaný dvoulitr o síle asi 300 koní, točivý moment 370 Nm.