Alespoň to tvrdí specializovaný server www.topspeed.com, jehož redakce se rozhodla dát odpověď na zapeklitou otázku: Řekni mi zrcadlo, které ferrari je ze všech nejlepší...
1| Ferrari LaFerrari | 2013–2015
První hybrid z produkce automobilky slavil oficiální premiéru na autosalonu v Ženevě, role pomyslných kmotrů se tenkrát ujali piloti Scuderia Ferrari, Felipe Massa a Fernando Alonso. Motor V12 o obsahu 6,3 litru dává 800 koní, dalších 163 přidal elektromotor. Maximální rychlost 350 km/h. Supersport byl vyroben v limitované edici 499 kusů a jeho šťastní majitelé si mohou mnout ruce. Z původních 1,3 milionu eur se totiž cena vyšplhala na dnešních 5 milionů eur.
Ferrari LaFerrari
Zdroj: Ferrari
Ferrari LaFerrari
Zdroj:
Ferrari
2| Ferrari 365 GTB/Daytona | 1968–1973
Reakce automobilky na Lamborghini Miura, která se opravdu povedla. O design se postaralo věhlasné studio Pininfarina, média psala v souvislosti s vozem pojmenovaném po slavném americkém okruhu o úplně jiném ferrari. Svého času nejrychlejší vůz světa, uměl couvat rychlostí 110 km/h, standardní maximálka 280 km/h. Vidlicový dvanáctiválec o síle 350 koní zrychlil z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy.
Ferrari 365 GTB/Daytona
Zdroj: Ferrari
Ferrari 365 GTB/Daytona
Zdroj:
Ferrari
3| Ferrari Dino 246 | 1969
Kultovní model vyrobený na počest předčasně zesnulého syna Enza Ferrariho Alfreda zvaného Dino. Čtyřiadvacetiletý mladík, který v roce 1956 podlehl infekčnímu zánětu ledvin, navíc v rozporu s vůlí svého otce, sveřepého fanouška motorů V12, prosadil vidlicový, napříč umístěný agregát V6, s třemi karburátory. O design se opět zasloužilo studio Pininfarina. Podle odborníků se „malé ferrari,“ ovládalo stejně jako motokára, proto se hodilo k dennímu užívání podstatně víc než modely osazené brutálními dvanáctiválci.
Ferrari Dino 246
Zdroj: Ferrari
Ferrari Dino 246
Zdroj:
Ferrari
4| Ferrari F40 | 1987–1992
S maximální rychlostí 324 km/h svého času nejrychlejší sériový vůz, který sesadil z trůnu Porsche 959. Vzhledem k tomu zákazník rád odpustil nástupci modelu GTO absenci centrálního zamykání a elektrického stahování oken. Přestože místo původně plánovaných 450 kusů bylo nakonec vyrobeno 1311 aut, bylo Ferrari F40 rozebráno ještě před začátkem výroby. Přispěla k tomu i skutečnost, že s původními návrhy přišel sám Enzo Ferrari a třílitrový osmiválec posílený dvěma turbodmychadly, přičemž druhé „startovalo“ při 5000 otáčkách, byl uveden na trh u příležitosti 40. výročí založení automobilky.
Ferrari F40
Zdroj: Ferrari
Ferrari F40
Zdroj:
Ferrari
5| Ferrari 125 S | 1947
Vůbec první ferrari bylo vyrobeno v limitované edici dvou kusů. Motor o objemu 1,5 litru dával 118 koní, k tomu pětistupňová převodovka. Zatímco v prvním závodě 11. května 1947 nespatřilo Ferrari 125 S na okruhu Circuito Piacenza v důsledku technických obtíží šachovnicový praporek, o dva týdny později dovedl na římském Circuit Terme di Caracalla pilot Franco Cortese stroj se vzpínajícím se koníkem na kapotě vítězně do cíle.
Ferrari 125 S
Zdroj: Ferrari
Ferrari 125 S
Zdroj:
Ferrari
6| Ferrari Testarossa | 1984–1996
Vůz s červeně nalakovanými hlavami válců, nejikoničtější automobil 80. let. Plochý pětilitrový V12 o výkonu 390 koní s maximální uvedenou rychlostí 290 km/h zvládl i třístovku. Jedno z nejdražších ferrari, pořizovací cena 181 tisíc dolarů. O nezvyklý design se opět postaralo studio Pininfarina. Osazení chladičů do zadní části motoru a z toho vycházející žebrování patří mezi řešení z kategorie revolučních.
Ferrari Testarossa
Zdroj: Ferrari
Ferrari Testarossa
Zdroj:
Ferrari
7| Ferrari Enzo | 2002–2004
Dvoudveřové kupé z limitované edice 399 + 1 kus s motorem uprostřed, při jehož vývoji byly využity technologie z F1, včetně karbonových vláken. Vůz pojmenovaný po otci zakladateli byl oficiálně představen v Paříži 2003. V rámci testování na okruhu Nardo dosáhlo Ferrari Enzo rychlosti 355 km/h. V roce 2005 vyrobila automobilka jeden exemplář pro papeže Jana Pavla II. Po jeho smrti byl vůz za šest milionů dolarů vydražen, peníze putovaly na konto obětí tsunami v Asii.
Ferrari Enzo
Zdroj: Ferrari
Ferrari Enzo
Zdroj:
Ferrari
(Text Stoprocentní extrakt z Itálie čtěte v dubnovém Playboyi)