27. listopadu 2019 23:32

Nejlepší automobily 2019

Společnost Digital Trends se specializuje na dlouhodobé testování nových vozů a následné hodnocení jejich kvalit. Před několika dny vydala zprávu o nejpovedenějších automobilech končícího roku. Takže pokud si chcete udělat radost, zde jsou výsledky.

Auto roku: Jaguar I-Pace

Recenzenti v případě velké kočky na elektriku sice uznávají, že dravec nedisponuje větším dojezdem než konkurenční Tesla X a do prostor vozu nenacpete sedm lidí, má však řadu jiných výhod. Jako zdařilé se ukázalo být uložení baterie umožňující ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Baterie vlastně tvoří nízko posazené těžiště, vůz tak v zatáčkách přes vysokou hmotnost dokonale sedí. Jaguar I-Pace nabízí na poměry své třídy velký prostor, 400 koní mu dodává patřičnou sílu.

Kompakt: Mazda 3

Úsporné auto s duší pro zákazníky, kteří chtějí víc než přepravu z bodu A do bodu B. Automobilka nabízí čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback. Vedle dvoulitrových motorů Skyactiv-G je možná volba agregátu s hybridním pohonem u novinky Skyactiv-X. Jedná se o první komerční benzinový motor s kompresním zapalováním řízeným svíčkou, který nabízí vysoký točivý moment, přijatelnou spotřebu a nízké emise. K dalším kladům patří tradičně zajímavý design.

Luxusní vůz: Mercedes-Benz S-Class

Vlajková loď automobilky s třícípou hvězdou ve znaku potvrzuje podle recenzentů firemní slogan: To nejlepší, nebo nic. Dokonalé spojení sportovního pojetí s maximálním možným luxusem. Jedinečný design exteriéru i interiéru je samozřejmostí.

Kombi: Subaru Outback

Šestá řada navazuje na své úspěšné předchůdce a stále oslovuje především řidiče, kteří nechtějí řešit stav českých silnic a potřebují vůz schopný popasovat se také s nástrahami nezpevněných cest. Samozřejmostí je pohon 4 x 4, velkým plusem pak systém Active Torque Vectoring distribuující hnací sílu na jednotlivá kola. Vůz, za jehož volantem není třeba se hned tak něčeho bát.

Hybrid: Toyota Prius

Vzhledem k předchozím nepříliš uspokojivým prodejním číslům se vedení japonské automobilky rozhodlo pro řadu změn. A jak se ukazuje, jednalo se o změny výrazně k lepšímu. Oblíbený hybrid dostal pohon 4 x 4 a přídavný elektromotor pro zadní nápravu. Navíc výrobce poskytuje záruku na hybridní ústrojí včetně baterie po dobu osmi let či do ujetí 160 000 km. Testy hovoří o dokonalé aerodynamice a králi všech hybridů.

Hatchback: Volkswagen Golf

Sedmá generace populárního vozu pro prostý lid nabízí na svou třídu atraktivní design, velkolepý prostor, velmi dobré jízdní vlastnosti a přijatelnou spotřebu. O síle „sedmičky“ vypovídá skutečnost, že se dostala mezi nejlépe hodnocená auta letošního roku přes představení osmé řady. První nákresy „unikly“ v polovině května. Média reagovala ve smyslu evoluce designu, revoluce kabiny. Osmá řada bude rovněž o hybridech a CNG.

Sport: Audi V10 R8 Performance

Auto za takřka pět milionů korun kraluje podle Digital Trends sportovní kategorii. Na druhou stranu se po letošní modernizaci jedná o stále cenově nejdostupnější supersport. Za tuto cenu pořídíte 620 koní, díky kterým není třeba se například Ferrari či Lamborghini bát. Sporťák prakticky bez chyb je důkazem platnosti sloganu automobilky: Náskok díky technice.