Titulku zářijového vydání obsadila Natali, která od dětství miluje Pocahontas. A to byla i výzva pro náš štáb, který jí umožnil se do svého idolu vtělit na překrásném Kypru. V exkluzivním rozhovoru mluví nejen otevřeně o sexu v pozdějším věku naše nejúspěšnější modelka Pavlína Pořízková. O svém vztahu k pikantním pokrmům ve 20 otázkách vypráví modrátor nejpálivější talk show českého internetu Mr. Kubelík. V reportáži jsme byli přímými svědky, když Richard Krajčo oddává. Playboy vzpomíná na ikonického Karla Lagerfelda, radí s módou i stylem. Najdete zde i nové technologie, luxusní automobily, pravidla správného grilování a nedílnou samozřejmostí jsou i krásné ženy na odvážných snímcích...
Nezvoní v tomto případ podkovy, jako je tomu ve skladbě skupiny Buty, ale „praská“ asfalt. Jak vidno na konkrétních příkladech nejsilnějších vozů kategorie SUV, jejichž hmotnost osciluje kolem 2500 kg, stáda o minimálně šesti stovkách koní pod kapotou nejsou ani zdaleka pouze záležitostí supersportů.
1 | Jeep Grand Cherokee Trackhawk | 710 koní
Po několik let nejsilnější SUV na trhu zvládne zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu za 3,7 sekundy, což lze vzhledem k hmotnosti považovat za výkon z kategorie mimořádných. Svalovec je osazen motorem 6,0 V8 HEMI, který je přeplňovaný kompresorem. Výkon 710 koní, točivý moment 868 Nm. Pohon 4 x 4, automat. Maximální rychlost 290 km/h.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Jeep Grand Cherokee Trackhawk
2 | Porsche Cayenne Turbo SE-Hybrid | 680 koní
Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec je v tomto případě posílen o elektromotor s výkonem 136 koňských sil, který je uložen v osmistupňové převodovce. 680 koní pod kapotou, točivý moment 900 Nm, zrychlí z 0 km na 100 km/h za 3,8 sekundy, maximální rychlost 290 km/h. Pouze na elektřinu lze dojet při maximální možné rychlosti 135 km/h až 40 km.
Porsche Cayenne Turbo SE-Hybrid
Zdroj: Porsche
Porsche Cayenne Turbo SE-Hybrid
Zdroj:
Porsche
3 | Lamborghini Urus | 650 koní
Podle výrobce první supersportovní SUV na světě má shodnou platformu s Porsche Cayenne, Audi Q7 a Bentley Bentayga. O rychlost až 306 km/h se stará biturbo osmiválec 4,0 l z produkce Audi. Zrychlit z nuly na sto kilometrů za hodinu je možné za 3,6 sekundy.
Lamborghini Urus
Zdroj: Lamborghini
Lamborghini Urus
Zdroj:
Lamborghini
4 | Bentley Bentayga Speed | 635 koní
Další sprintující „súvečko“ z produkce původního výrobce lidových vozidel. O hodně rychlý pohyb z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost 306 km/h se stará šestilitrový agregát twin-turbo W12, točivý moment 900 Nm při 1500–5000 min. Britský stále konzervativec spoléhá na osmistupňovou převodovku pohonu všech čtyř kol.
Bentley Bentayga Speed
Zdroj: Bentley
Bentley Bentayga Speed
Zdroj:
Bentley
5 | BMW X5 M Competition | 625 koní
Výrobce v tomto případě hovoří o segmentu SAV (Sports Activity Vehicle) a pochopitelně neopomíjí firemní geny v podobě mimořádné obratnosti, dynamiky, přesnosti ovládání, extrovertního designu či moderního pojetí luxusu. Vůz je osazen motorem V8, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Samozřejmostí je pohon všech kol xDrive.
BMW X5 M Competition
Zdroj: BMW
BMW X5 M Competition
Zdroj:
BMW
6 | Mercedes – AMG GLS 63 | 612 koní
Rovněž eskové SUV vsadilo na elektrifikovanou jednotku. Na celkové síle se kromě dvakrát přeplňovaného čtyřlitru V8 podílí 22 koňskými silami mild-hybridní 48V systém s malým elektromotorem. Maximální rychlost 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/ za 4,2 sekundy. K tomu devítistupňová převodovka a variabilní pohon 4Matic +, který dokáže poslat takřka veškerou svou sílu na zadní kola.
Mercedes – AMG GLS 63
Zdroj: Mercedes
Mercedes – AMG GLS 63
Zdroj:
Mercedes
7 | Rolls-Royce Cullinan | 600 koní
První sportovně užitkový vůz z produkce značky, jejíž spoluzakladatel Henry Royce pravil cosi ve smyslu, že nejdřív se má vzít to nejlepší a pak to udělat ještě lepší. Pod kapotou SUV impozantního vzhledu tepe dvanáctiválec o objemu 6,75 litru podporovaný dvojicí turbodmychadel. Točivý moment 850 Nm od 1600 otáček. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, zrychlení automobilka neuvádí. Ostatně, aristokrata mezi automobily si za účelem nahánění se po cestách necestách asi nikdo hned tak nepořídí. Jen netuším, zdali bych skvost na čtyřech kolech svěřil řidiči, jak by tomu mělo být v případě rolls-royce zvykem.