23. července 2018 11:43

Mercedes-Benz G: hranatá legenda

Podle mého názoru jeden z nejlepších terénních vozů historie to neměl od začátku vůbec snadné. V roce 1972 si íránský šáh Rezá Pahlaví objednal 20 tisíc kusů pro potřeby íránské armády. Po jeho sesazení však z byznysu sešlo.

Vzhledem k tomu, že se vývojové práce nacházely v pokročilém stadiu, Daimler-Benz projekt dokončil. Mercedes G-Wagen tak nakonec doslova vpadl do motoristického světa s razancí sobě vlastní v roce 1979. Přestože dal Bundeswehr překvapivě přednost produkci VW, o „géčko“ projevila zájem německá pohraniční stráž a argentinská armáda. V roce 1989 vyhrál model slavnou Rallye Paříž–Dakar…

Od té doby urazil stále stejně hranatý Mercedes G hodně dlouhou, nutno říci úspěšnou cestu, během které získal postavení vozidla z kategorie kultovních. Ostatně, pokud by tomu tak nebylo, stěží by se stal letos v lednu kmotrem posledního modelu bývalý kulturista, guvernér Kalifornie a stále akční hrdina Arnold Schwarzenegger. Mimochodem, Mercedes G se bude i nadále vyrábět v továrně Magna Steyr v rakouském Štýrském Hradci. Tedy v rodném městě za všech okolností velkého Arnolda.

(Článek o žijící legendě s výstižným názvem Mužský bod G čtěte v srpnovém čísle Playboye)