Na titulní straně říjnového vydání září Sandra, vámi zvolená vítězka castingu Hledáme Playmate 2024. O své cestě za úspěchem vypráví exkluzivně pro Playboy Daniel Vávra, autor herních klasik a bestsellerů. Playboy také zjistil, co inspiruje olympijského kanoistu Martina Fuksu, čím se stal tak kontroverzní Elon Musk i proč máme strach z umělé inteligence. A to není zdaleka vše. Najdete tu luxusní automobily, tipy na zdravý životní styl, něco k zamyšlení a samozřejmě krásné ženy...
Ať se nám to líbí či ne, snad s výjimkou BMW, šéf vývoje značky Frank Weber totiž prohlásil, že není v ničím zájmu, aby si zákazníci museli kupovat elektromobily, aniž by byla zavedena infrastruktura, se drtivá většina automobilek smířila s postupných koncem spalovacích motorů. Příští rok se tak má nést ve znamení elektromobilů, ve hře budou následující novinky...
Audi Q4 e-tron
Model vychází z konceptu, Volkswagen ID. 4, a zároveň se jedná o první elektromobil značky. Automobilka sice zatím drží informace víceméně v utajení, je alespoň známo, že se jedná o Sportback využívající technologie rozšířené reality s dojezdem 400 kilometrů. Startující cena 45 000 USD, se jeví jako vcelku přijatelná.
Audi Q4 e-tron
Zdroj: Audi
Audi Q4 e-tron
Zdroj:
Audi
Audi e-tron GT
Model je založený na platformě elektromobilu Taycan od Porsche, má však příznivější cenovku. Cena standardního modelu začíná na cca 100 000 dolarů, varianta Rally Sport má vyjít na cca 140 000 USD. V případě druhé varianty slibuje automobilka super výkon 637 koní a zrychlení z 0 na 96.5 km/h za 31 sekundy. Oba modely disponují pohonem 4 x 4, odhadované dojezdy 383 km a 371 km. Pokud se vše sejde, mohl by být prodej zahájen dokonce letos v prosinci.
Audi e-tron GT
Zdroj: Audi
Audi e-tron GT
Zdroj:
Audi
BMW i4
Bavorská automobilka se rozhodla skončit s poněkud bizarním designem průkopnického BMW i3 a vsadila na konvenční sedan. Základní varianta i4 eDrive bude disponovat pohonem zadních kol, silou 335 koní a dojezdem přes 480 kilometrů. Prémiový model i4 M50 s pohonem všech čtyř kol, bude mít pod kapotou stádo 536 koní, dojezd necelých 400 km. Z 0 na 100 km/h zrychlí na 4 sekundy, na začátku příštího roku se má začít prodávat za 55 000 dolarů.
BMW i4 M50
Zdroj: BMW
BMW i4 M50
Zdroj:
BMW
BMW iX
Podle prohlášení vedení automobilky vlajková loď značky postavená na nové, originální platformě, přičemž veškeré revoluční technologie budou posléze uplatněny u dalších modelů. BMW iX má být uvedeno na trh v prvním čtvrtletí příštího roku za cenu od 85 000 dolarů. Za tento peníz si majitel pořídí 500 koňských sil, dojezd lehce přes 400 kilometrů a zrychlení z 0 na 100 km/h pod pět sekund.
BMW iX
Zdroj: se svolením společnosti BMW Group
BMW iX
Zdroj:
se svolením společnosti BMW Group
Lucid Air
Americká automobilka, jejímž šéfem je bývalý ředitel Tesly Model S, Peter Rawlinson, může přinést za všech okolností sebevědomému Elonu Muskovi, značný problém. Lucid Air v sobě totiž spojuje špičkový, snad až ultramoderní design s top výkonem. Vozy řady „Dream edition Air,“ mají pod kapotou sílu 1080 koní, zrychlí z nuly na stovku za 2.5 sekundy a baterie majitele dopraví do vzdálenosti 800 kilometrů. Tomu odpovídá i cena, vůz „edice snů“ vyjde v základu na 170 000 dolarů.
Lucid Air
Zdroj: Lucid Motors
Lucid Air
Zdroj:
Lucid Motors
Mercedes – Benz EQS
Podle internetového magazínu Car &Driver se v případě vozu s trojcípou hvězdou ve znaku, jehož cena začíná na 110 000 dolarů, jedná o „potenciálně nejlepší současný elektromobil na světě.“ Mercedes na elektřinu je postavený na originální platformě, základní model EQS450+ má pohon na všechny čtyři kola, 329 koní a dojezd 560 kilometrů.