V říjnovém čísle mimo jiné svou práci válečné reportérky popisuje Lenka Klicperová, ve 20 otázkách pak první dáma česká dámské módy Tatiana Kováříková přiznala, že už nestihne obléknout celý svět. Armádní generál Jiří Šedivý se po odchodu do výslužby vyprofiloval v jednoho z nejuznávanějších a nejrespektovanějších bezpečnostních a vojenských odborníků. Co nám prozradil v interview? Fenoménem je tentokrát režisér James Cameron, který je považován i za jednoho z nejvlivnějších lidí současnosti. A nechybějí samozřejmě krásné ženy...
Při vší úctě k agentu 007 s povolením zabíjet, nepatří Aston Martin slavící letos 106. narozeniny zdaleka jen k Jamesi Bondovi. Devítka mimořádných modelů je toho důkazem.
AM DBR1
Designový model přinesl Aston Martinu první a dosud jediné vítězství v nejslavnějším vytrvaleckém závodě 24 hodin Le Mans. Stalo se tak v roce 1959, za volantem se tehdy střídali Carroll Shelby a Roy Salvadori.
AM DBR1
AM DBR1
AM DB5
Když se tento stroj v roce 1964 objevil v bondovce Goldfinger v hlavní roli se Seanem Connerym, nebylo co řešit. I když se spíš jednalo o vylepšenou verzi DB4 než o nový revoluční model, těší se od té doby „dé bé pětka“ takřka kultovnímu postavení.
AM DB5
AM DB5
AM V8 Vantage
V roce 1977 se náhle zjevil AM o síle 375 koní, později přibylo dalších 30 koní. Vůz dokázal vyvinout rychlost kolem 250 km/h, bojoval se zlem s agentem 007 ve snímku Dech života z roku 1987. V patnácté bondovce se poprvé objevil a ve V8 Vantage premiérově svezl Timothy Dalton. Jedná se o oblíbený vůz současného ředitele značky Andyho Palmera, který je vlastníkem verze z roku 1980.
AM V8 Vantage
Zdroj: United Artists
AM V8 Vantage
Zdroj:
United Artists
AM DB7
Podle mnohých vůz, který zachránil AM na začátku 90. let minulého století před krachem. Vznikl v době, kdy byla značka součástí gigantu Ford. Vedle tradičně špičkového designu oslovil zákazníka především motor V12 o obsahu 5,9 litru.
AM DB7 Volante
AM DB7 Volante
AM DB9
Model, který pod ochrannými křídly automobilky Ford definoval filozofii značky na počátku tisíciletí. O přízeň zákazníků bojoval celých 12 let (2004–2016). AM DB9 položil základy modelů DBS a Virage.
AM DB9
Zdroj: Aston Martin
AM DB9
Zdroj:
Aston Martin
AM Rapide
Model postavený v roce 2009 na prodloužené platformě DB9. Z designového hlediska najdete přes vynaložení hodně velkého úsilí atraktivnější čtyřdveřový vůz kategorie 2 + 2 jen stěží. O pohon se stará 48ventilový motor V12. Platforma je využita pro první elektromobil AM Aston.
AM Rapide
Zdroj: Aston Martin
AM Rapide
Zdroj:
Aston Martin
AM One-77
Kompletně ručně vyráběný celokarbonový stroj byl až do roku 2015 posledním vozem z kategorie „supersport“ v historii značky. Oficiálně byl představen na přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d’Este v roce 2009. O hodně rychlý pohyb, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, maximální rychlost 320 km/h se stará atmosférický vidlicový dvanáctiválec o obsahu 7,3 litru o síle 700 koní. Jak napovídá název, bylo vyrobeno 77 vozů, cena přes milion dolarů.
AM One-77
Zdroj: Aston Martin
AM One-77
Zdroj:
Aston Martin
AM V12 Vantage S
Starý poctivý Aston Martin, chtělo by se říci v případě kultovního modelu z roku 2013, autorem jehož designu je známý Henrik Fisker. Pravda, majitelé se museli smířit s absencí manuální převodovky, řazení řeší automat Sporthshift III, atmosférický motor o síle 573 koní, ale umí rychlost přes 330 km/h.
AM V12 Vantage S
Zdroj: Aston Martin
AM V12 Vantage S
Zdroj:
Aston Martin
AM Vulcan
V nabídce toho nejlepšího z Aston Martin by neměl chybět ani okruhový speciál z roku 2015, jehož sedmilitrový dvanáctiválec má výkon přes 800 koní. Každý ze čtyřiadvaceti šťastných majitelů měl po zaplacení částky z kategorie astronomických absolvovat před první projížďkou tréninkový kemp pod vedením Darrena Turnera. Přes „slabší“ vozy, například One-77, se propracují na vrchol. K AM Vulcan je prostě potřeba se prořídit.
AM Vulcan
Zdroj: Aston Martin
AM Vulcan
Zdroj:
Aston Martin
(Článek o autě snů Aston Martin Zagato čtete v srpnovém Playboyi)